Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan Undgår jeg at mine mails havner i kundernes SPAM-filtre?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FLEXBAR:

Hej

Jeg sender det igennem MACs mail klient og min mail server... Muligvis meebox? Det er i hvert fald dem der hoster mig.

Er det evt. en masse-mail:

1) Med en hel masse i Til-feltet (meget dårlig skik)
2) Uden nogen i til-feltet, men med en masse i BCC-feltet

?

Begge disse muligheder tæller en pæn sjat i spamscore. Det er helt bestemt at foretrække at sende mails 1-1.

Derudover har tekstindhold (mængde, mængde i forhold til html/billeder, bestemte ord) også en hel del at sige.

Tjener man penge på sine mails, bør man helt bestemt overveje at benytte sig af professionelle nyhedsbrevssystemer. Bl.a. Ubivox og Mailchimp. Der findes dog mange flere.

Fælles for dem er, at de har 100% tjek på, hvad der skal sættes op for at undgå at trigge spamfiltre.

Der er også en hel række tekniske detaljer. Bl.a. SPF-records, DKIM signatur, throttling og meget andet, som man som "almindelig pc-bruger" ikke har mulighed for at sætte sig ind i.

Fra København
Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 47
Fra  Flexbar - cocktails & bartending Skrevet kl. 14:03

Hej Jimmy

Den mail kommunikation jeg har via mailen er 1:1. alt mht. nyhedsmails foregår via Chimp.

Normal mail procedure.

1. lead kommer ind via hjemmesiden

2. Jeg skriver til lead. her kunne emnefeltet være 30 års fødselsdag 23/6

3. Kunden svarer - sv: [SPAM]  30 års fødselsdag 23/6

Alt det du nævner i bunden er sort snak for mig J

Lej en bartender til din næste fest og nyd de lækreste drinks hele natten!

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FLEXBAR:
Alt det du nævner i bunden er sort snak for mig J

Det vil jeg gerne tro - det bliver også hurtigt langhåret :) Desværre er det nødvendige onder, hvis man vil minimere sin spamscore.

Nedenstående er ret teknisk, men prøv evt. at vende SPF og DKIM med din udbyder.

Først og fremmest kan mailserveren være landet i en greylist eller blacklist. Dvs. at mailserveren er kendt som værende spammer. Det er udbyderens ansvar.

SPF er nogle regler man indstiller i DNS (der hvor man har selve domænenavnet liggende - ikke nødvendigvis det samme som webhotellet). Reglerne fortæller, hvilke servere man forventer at éns email bliver afsendt fra. Som hovedregel er dette eget ansvar at sætte op.

DKIM er noget der både sættes op i DNS og på selve mailserveren.  Der signeres mailen, så modtageren kan verificere, at ejeren af domænet er ansvarlig for udsendelsen.  Pt. er det vist ikke mange mailudbydere, der har det sat op.

Throttling behøver du ikke at bekymre dig om, når det er mails, der ikke udsendes automatisk. Hvis man fx sender en hel bunke mail til @hotmail.com adresser på én gang, så vil man få en besked fra serveren om at "slappe lidt af". Hvis man ikke hører efter, og fortsætter med at sende til samme server, så bliver man grey- eller blacklisted.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:32
Peter - Flexbar:

Hej Jimmy

Den mail kommunikation jeg har via mailen er 1:1. alt mht. nyhedsmails foregår via Chimp.

Skal man forstå det så'n at du allerede bruger mailchimp? Eller hvad mener du med chimp.

Hvis du bruger en ekstern nyhedsbrev leverandør og du undgår de værste spam ord så burde du ikke havne i et spam filter.

Hvis du sender ud via en hosting udbyder kan serverens ip sagtens været flagget som spammer da det bare kræver at et andet site på samme server har sendt noget møg ud.

Derfor er udgående mail serveren også oftest sat op til din internet leverandørs.

Hvis du vil være helt sikker så skift til gmail. Du kan godt få dit eget domæne sammen med gmail.
Fra København
Tilmeldt 24. Jun 11
Fra  Flexbar - cocktails & bartending Skrevet kl. 11:46

Jeg har tydeligvis ikke forklaret mig godt nok Smile

alt kommunikation med leads foregår via min almindelige mail - peter (@) flexbar.dk. Det er disse mails der havner i mine leads spam-filtre.

Min nyhedsmail bliver sendt ud via mailchimp.

Jimmy, jeg vil prøve at give dit svar videre til min programmør.

Tak for jeres svar.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 14:04

Hej Peter,

Du skal, som Jimmy ganske rigtigt nævner, have opsat SPF og også gerne DKIM for dit domæne.
Med SPF fortæller du modtager serveren, hvilke mailservere som må være afsender for e-mails fra dit domæne, altså fra etellerandet@flexbar.dk
Du definerer så i SPF recorden, hvilke udgående mailservere du bruger. Det betyder så også at du kun kan bruge dem og ikke andre.
På den måde sikrer du at din e-mail modtages af modtageren og pænt passerer eventuelle SPAM filtre.

Du har pt. hverken SPF eller DKIM oprettet i DNS for dit domæne:

> server 8.8.8.8
Default Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

> flexbar.dk
Server:  google-public-dns-a.google.com

Non-authoritative answer:
flexbar.dk      MX preference = 0, mail exchanger = flexbar.dk
> set type=ALL
> flexbar.dk
Server:  google-public-dns-a.google.com

Non-authoritative answer:
flexbar.dk      MX preference = 0, mail exchanger = flexbar.dk
flexbar.dk
        primary name server = ns1.meebox.net
        responsible mail addr = hostmaster.meebox.net
        serial  = 2012032102
        refresh = 86400 (1 day)
        retry   = 7200 (2 hours)
        expire  = 3600000 (41 days 16 hours)
        default TTL = 86400 (1 day)
flexbar.dk      nameserver = ns3.meebox.net
flexbar.dk      nameserver = ns1.meebox.net
flexbar.dk      nameserver = ns2.meebox.net
flexbar.dk      internet address = 77.66.30.228

Af ovenstående kan man udelede at flexbar.dk med IP-adressen 77.66.30.228, modtager e-mails for dit domæne. Når du afsender e-mails, så bruger du typisk din Internetudbyders SMTP eller da de fleste udbydere har lukket for det, din domæne udbyders SMTP server, som for dit vedkommende er meebox.net.
Så du skal i din SPF record, som du opretter via DNS panelet hos meebox for dit domæne, angive hvilken SMTP server, du bruger som afsender server.

Vi kan mod alm. timepris, hjælpe dig remote med opsætning af SPF for dit domæne. Send en privat PM, hvis du er interesseret.
Du har også mulighed for, mod betaling at bruge vores mailserver til at sende e-mails fra.

Fra København
Tilmeldt 24. Jun 11
Fra  Flexbar - cocktails & bartending Skrevet kl. 14:50

Tak for svaret.

Er gået videre med det.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)