Jeg ville høre om det er muligt at importere nogle testvarer (som kan være 1-2 kasser som måske indeholder cirka 30-60 enheder) uden at momsregistrere sig. Der er tale om sko.
Testvarerne importeres mht til at kvalitetsteste, finde ud af om der er marked (interesse ) for dem mv. De vil ikke blive importeret med henblik på at videresælge dem.
Er dette muligt ?
Vi er klar over at der ikke vil være muligt at fratrække momsen 25% og tolden, men det er vi villig til at betale ekstra. Det vi lægger vægt på er at finde ud af om produkter lever op til vores forventninger mht kvalitet mv..
Et tillægsspørgsmål:
Hvis vi antager vi kan importere disse testvarer uden at momsregistrere os, kan vi så når vi bliver momsregistrere os inddrage udgiften, momsen og tolden i vores regnskab? Selvom vi har importeret dem uden at momsregistrere os..
Jeg er nu ret sikker på, at der ikke er nogen love, der forbyder import af sko med henblik på salg. Jeg kender ikke noget til nogen regler om udformning, men det er klart, at man skal overholde forbrugerloven.
Jeg eksporterer selv sko og andre ting til Danmark på vegne af kunder, og det er lige ude af landevejen. Dog kræver visse ting et oprindelsescertificat, omend et brev (bekræftelse) fra mig for det meste er nok.
Der er andre regler for mad og især medicin-lignende produkter.
Som jeg læser SKATs udforming af reglerne, så er det eneste I skal gøre, at 'stemple' skoene med teksten "vareprøver/sample" - eventuelt med teksten "må ikke videresælges".
Så skulle I slippe for toldafgiften.
Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....