Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn / Efternavn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg skal til at starte en virksomhed, hvor jeg til at starte med skal arbejde et par dage om ugen som konsulent og de andre dage satse på nogle langsigtede (1-2 år) projekter med en af mine venner der allerede er selvstændig.

De konsulenttimer som jeg fakturer skal jeg derfor oprette et firma til, og i den forbindelse overvejer jeg at bruge mit efternavn som firmanavn.

I denne omgang er det ikke så vigtigt for mig hvad firmanavnet bliver, men når nu jeg alligevel skal finde på et navn, kunne det på et senere tidspunkt måske være fedt at være sikker på at kunne bruge sit eget efternavn som firmanavn.

Er der i den forbindelse noget jeg skal være opmærksom på?

Tænkte på om alle i familien skal skrive under på at jeg må, eller er der slet ingen forbindelse mellem familienavne og firma navne?

På forhånd tak for hjælpen :)

Hilsen Casper

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:40
Nej, der er ikke som sådan noget nogle skal skrive under på. Tænk hvis jeg fx ville starte Hansen A/S, skulle alle i Danmark som hed Hansen så skrive under på dette? Kort og godt gælder først til mølle princippet

Først og fremmest skal du dog tjekke på www.cvr.dk om nogle allerede har oprettet et firma med samme navn. Jeg søgte lige, og der ser ikke ud til at være nogle problemer.

// Jesper Skov

Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:13
Hej Jesper, tak for svaret!

Der er vist en regel omkring efternavne, at så længe der ikke er så mange der hedder det (kender ikke antallet), så skal alle skrive under på det, hvis en udefrakommende ønsker at skifte navn. Medmindre at man gifter sig til det.

Derfor jeg lige ville spørge, omkring firmanavn :-)

Men fint at der ikke er nogle problemer, så vil jeg overveje det.

Nu vil det så ikke være det mest sigende navn at skrive på en faktura. Hvis nu jeg ville bruge Pilsgaard Consult, men stadig ønsker at "eje" Pilsgaard, skal jeg så registrere begge, eller kan man få et cvr for "Pilsgaard *" ?

Jeg går så ud fra at navn og cvr skal stemme overens på en faktura, så jeg ikke bare kan benytte Pilsgaard Consult, med et cvr for Pilsgaard?

Endnu engang tak for hjælpen! :)

Hilsen Casper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)