Hej Alle, Jeg skal til at starte en virksomhed, hvor jeg til at starte med skal arbejde et par dage om ugen som konsulent og de andre dage satse på nogle langsigtede (1-2 år) projekter med en af mine venner der allerede er selvstændig. De konsulenttimer som jeg fakturer skal jeg derfor oprette et firma til, og i den forbindelse overvejer jeg at bruge mit efternavn som firmanavn. I denne omgang er det ikke så vigtigt for mig hvad firmanavnet bliver, men når nu jeg alligevel skal finde på et navn, kunne det på et senere tidspunkt måske være fedt at være sikker på at kunne bruge sit eget efternavn som firmanavn. Er der i den forbindelse noget jeg skal være opmærksom på? Tænkte på om alle i familien skal skrive under på at jeg må, eller er der slet ingen forbindelse mellem familienavne og firma navne? På forhånd tak for hjælpen :) Hilsen Casper |

Først og fremmest skal du dog tjekke på www.cvr.dk om nogle allerede har oprettet et firma med samme navn. Jeg søgte lige, og der ser ikke ud til at være nogle problemer.