Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forfatterskab og undervisning - bibranche eller hovedbranche

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg er virkelig i nød lige nu. håber I kan hjælpe mig.

Jeg er en ung forfatter, som også underviser i min fritid i sport og andre fritidsinteresser som rollespil evt.

Jeg vil starte en virksomhed der hedder: Forfatter og Events. Til dette skal jeg have et CVR-nr som jeg skal bruge, når jeg skal sende fakturaer angående undervisningen. Jeg har prøvet at registrere mig med:

Hovedbranche: Kunstnerisk skaben branchekode: 900300

Bibranche: Undervisning inden for sport og fritid branchekode: 855100

Jeg ville registrere mig som lønsumspligtig, da jeg ikke rigtig kunne registrere mig som noget andet. Undervisning og forfatterskab er jo ikke momspligtig. Og hvis jeg ikke registrere mig, så får jeg jo ikke min virksomhed og mit CVR-nr. Desværre skrev Erhverstyrrelsen tilbage, at hovedbranchen: Kunstnerisk Skaben ikke er registreringspligtig. Så nu skal jeg uddybe hvad den lønsumspligtige aktivitet egentlig er.

Nu ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre. Grunden til at jeg gerne vil have mit forfatterskab: kunstnerisk skaben som hovedbranche er, at jeg kommer til at tjene meget mere som forfatter end undervising. Jeg har allerede tjent mere som forfatter. Skal jeg så bare sætte: Undervisning i sport og fritid som min hovedbranche? Eller skal jeg registrere mig med kun en bibranche som er "undervisningen inden for sport og fritid? Er godt nok på bar bund her.

venlige hilsner

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med simpelthen at kontakte 'Skat'? Ring, mail eller tag derud. De er ganske hjælpsomme. 

/Marianne

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)