Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser din ideelle "iværksætter pc" ud?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Krav fra kunder er så forskellige, at man ikke kan sætte faste systemer op, 

Ved regnskab er der jo 10+ Leverandør af systemer

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 18:51

Antivirus (microsoft security essentials) er gratis og simpelt

Backup (Dansave Backup)

MS Office

Telefoni (Firmafon eller 5tel) hosted løsning

Regnskab (simpeltregnskab eller e-conomic) er også hosted

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:07

Hardware

- MacBook Pro med SSD upgrade
- Rain Design mStand
- Skærm efter eget valg - Personligt synes jeg 27" Apple Cinema Display er lækker
- Apple Keyboard
- Apple Magic Trackpad eller mus hvis men er mere til det

Software

- OS X
- Safari
- Pages, Numbers og Keynote (Kontor programmer. Meget billigere en M$ Office og kan både gemme og læse Office dokumenter)
- Time Machine (Backup)
- Spider Oak (lidt ligesom Drop Box, dog kan SpiderOaks ansatte ikke se brugernes filer, det kan de ved Drop Box)
- Mail.app
- iCal
- Regnskab via noget browserbaseret SaaS. F.eks. E-conomic

-- 

Lad mig slå fast, at jeg ikke er inkarneret Mac-fag og ikke ejer ting alene fordi der er et æble på dem. F.eks. bryder jeg mig overhovedet ikke om iPhone og min iPad er blevet degraderet til opskriftlæser og æggeur, fordi jeg ikke kan finde andet at bruge den til. 

Jeg synes dog at Mac computere er fantastiske at arbejde med og vi benytter udelukkende Mac som workstation af flere årsager. Indkøbet er en smule dyrere, men ikke særlig meget sammenlignet med andre laptops designet til professionelt brug. Tilgengæld er software i stor udstrækning billigere til Macs og det samme gælder for opdateringer til operativsystemet. 

Jeg oplever, at styresystemet er klippestabilt og det er ikke usædvanligt at man ser 80 dages uptime på mine macs før jeg vælger at genstarte dem pga. opdateringer, det er ganske enkelt hurtigere bare at lukke låget og åbne når man skal bruge igen. 

Batteritiden er også rigtig god, jeg kan snildt køre 6 timer på en opladning af min MBP (med SSD).

Apple iWork pakken kan købes i App Store - hvilket også er bekvemt, ikke noget med at holde styr på bøvlede medier, men blot hent programmet igen i App Store hvis du har fået ny computer. Desværre kan man ikke købe Photoshop CS i App Store, så der må vi have en gammeldags DVD og serial key liggende :( 

Ladestikket på laptoppen alene er for mig næsten penge sparet. Jeg har tidligere trashet intet mindre end 3 bærbare ved at være en klovn og træde i ledningen, så stikket knækkede på bundkortet - på Mac'en falder stikket heldigvis bare af i stedet. 

Ting som Wi-Fi og Bluetooth er altid tilstede og det fungerer bare. (Alright, jeg har ikke brugt Windows siden 2005, så jeg skal ikke kunne sige om det er blevet bedre - men dengang, kunne det være et helvede at få specielt Bluetooth til at opføre sig pænt.)

Nå, sikken snak. Bottom line, så har jeg haft held til at overbevise op til flere iværksættere (og endda mellemstore virksomheder) om at Mac computere var vejen frem, de er alle enormt glade for deres skift og har nedbragt den årlige omkostning på IT, både software og hardware, væsentligt. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)