Hej alle Så kommer der et spørgsmål, som jeg har prøvet at få besvaret - både ved at læse herinde og ved at kontakte diverse myndigheder (bl.a. tolder) Det drejer sig om import af tøj (fra EU) til hovedsaglig babyer og børn. (Med henblik på at få egen shop - både fysisk og netbutik) Jeg har fundet nogle Ex-store clearance firmaer i bl.a. England - de opkøber varelagre fra diverse store butikker - og sælger det!! Nu er problemet at der er tale om mærkevarer (bl.a. Oshkosh, disney mm.). Varene er ægte - påstår de - Jeg kan bare ikke få nogen form for dokumentation for at det er ægte disney mm. og så er det jo mig der hænger på problemerne, selvom vi er indenfor EU´s grænser, ikk´!! Så har jeg fat i en dansk Importør af samme mærker, men problemet er så det samme, kan IKKE få noget dokumentation for ægtheden..... Hvad gør man og hvad er det for nogle papirer jeg skal besidde, så jeg kan vidersælge bl. a. disney´s tøj. Der var en fra "myndighederne" som sagde at man bare skal være ligeglade med papirerne, når der kun er tale om en lille shop - men jeg har nu ikke lyst til at få en bøde eller sidde bag tremmer pga. min lyst til at prøve noget nyt!! Der var også en der oplyste mig at man skal have producentens accept for at sælge deres varer - altså skal jeg have disneys accept for at sælge deres tøj??!! Der findes en masse netshops der sælger disney og de kan da ikke allesammen have fået tilladelse fra producenten til at sælge deres tøj???!!! Jeg er igang med at undersøge og finde tøjmærker, som endnu ikke er i DK! Det er noget af en jungle, og er der nogle som har nogle gode (forholdsvis billige) udenlandske tøjmærker, vil jeg være taknemlig om I vil give mig en praj. Hvad er det jeg skal være "bange" for?? Jeg kan jo sagtens få fat i tøjet og det ser sørme fint ud....men hvad med alt det med papirarbejdet?? Håber der er nogle af Jer aminoer der har meget mere erfaring og vil dele den med mig..... Ha en god pinse søndag Mange hilsner fra Tine |
Import og Ex-store wholesale
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)