Jeg er igang med at starte mit eget tømrerfirma, og er ved at have styr på det meste..
Jeg vil i starten fokusere på montering af solceller, da jeg har fået en god aftale med en tysk leverandør/produkcent. (håber der kan blive en salgs fordel her, da de ikke er lavet i kina = meget bedre kvalitet)
Mit spørgsmål går ud på hvordan jeg på en pæn og ikke for højtidlig måde får en underskrevet kontrakt fra kunden, så jeg har en form for binding, inden jeg bestiller for 100.000 kr solceller hjem til dem.
Monteringen kan jeg stort set ikke tabe andet end tid på, men jeg vil nødig stå med en regning på 100.000 hvis kunden pludselig fortryder i løbet af leverings perioden (14-21 dage)
Jeg kan jo endeligt også bruge samme tilbud/kontrakt ved større tømreropgaver !
Har i nogle skabeloner i vil dele, jeg er på bare bund, da jeg gerne vil have det ikke er alt for overdrevet.. men mere en accept der underskrives. Hva gør i andre ? med venlig hilsen
Jeg er først hjemme søndag, men skal nok tage et kig igennem dokumenterne, og se om der ikke skulle ligge en kontrakt-skabelon fra uddannelsen i mellem det hele.
Jeg vil dog intet love :)
Men alt i alt skal du vel bare underskrive en rammeaftale med kunden, så de skriver under på at du bestiller hjem til opsætning på deres grund/bygning, og at de ikke kan fortryde. Jeg ved dog ikke hvordan de 14 dages fortrydelsesret forholder sig i henhold til dette..
Hvis du har et eller andet liggende må du meget gerne sende det til mig, om ikke andet kan jeg få en ide om hvordan det skal se ud.. det skal jo helst virke bare lidt proffesionelt når man vil have kunder til at købe for 100.000 kr :-)
Mit råd skal være at du ofrer det par 1000 det koster en advokat at udarbejde en tilbudskontrakt. Det er ikke rocketscience men der er dælme vigtigt. Jeg har i min tid som advokat set rigtigt mange kontrakter som folk selv har stykket sammen for at spare et par "håndører". Fælles for dem alle er at det er langt dyrere at udrede en fejl når skaden er sket.
Lad for guds skyld være med bare at copy-paste en standardaftale eller en aftale du finder på google - måske er den god nok men vil du sove roligt om natten så få en professionel til at kigge det igennem og få en kontrakt der passer nøjeagtigt til dine forudsætninger. Jeg er sikker på at der er en herinde fra der kan hjælpe med det.