Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække webshop fra i skat?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fører forma regnskab - alle indtægter (alt hvad du tjener og tro minus alle udgifter som er 100% firma - indtæger minus udgifter = den indtægt du skal betale skat af - og det er det beløb du skal forskudsregistrere og det beløb som du - når du laver din skatteopgørelse - som du betaler skat af

Du skal med andre ord ikke "trække noget fra" her og nu, du skal indregne det i dit CVR resultat. 

Hvis ikke du forskudregistrerer for dit resultat, vil du skulle risikere at betale extra skat, men for at gøre det let - så gem 40% af alle dine indtægter indtil skatten beregnes, så går det ikke HELT galt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

Tak Cookie.

Jeg havde nemlig troet at jeg hvis jeg tjente 20.000 og skulle betale 10.000 i skat (hvis vi antager at skatten er 50%), at jeg så kunne købe en computer til 8.000 og trække den fra skatten.

Men jeg skal altså trække computeren til værdi af 8000 fra de 20.000, så jeg står tilbage med 12.000 som jeg skal betale skat af.

Er det ikke sandt? :-)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:27

Hej Jannik,

Du skal trække de 8.000 ud af de 20.000 og derefter betale skat af de 12.000,-

Jannik Nordahl:

Tak Cookie.

Jeg havde nemlig troet at jeg hvis jeg tjente 20.000 og skulle betale 10.000 i skat (hvis vi antager at skatten er 50%), at jeg så kunne købe en computer til 8.000 og trække den fra skatten.

Men jeg skal altså trække computeren til værdi af 8000 fra de 20.000, så jeg står tilbage med 12.000 som jeg skal betale skat af.

Er det ikke sandt? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29

Jeps. Det som jeg troede i starten var bare at man kunne trække hele computeren fra skatten man betalte, således at man slet ikke skulle betale noget for computeren.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 20:56

Hej

Jeg tror et lille aften kursus i regnskab nok ville være på sin plads - eller kontakt en revisor / regnskabs kyndig, som lige kan hjælpe med at forklare de simpleste regnskabs regler og opsætte en lille regnskabs skabelon op
Ellers ender du med at skattefar får et for godt øje til dig og det kan give en masse dumme problemer og misforståelser

Finn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Jeg tager kontakt til min revisor i morgen så :-).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08

God ide med revisor - I princip har du nok uden AM bidrag en del mindre end 50% i skat så værdien af skattefradraget på computeren er nok snarere 40% højst og du skal ha revisor eller bogholder til at lave et forskud for dit firma, så du får overblik over hvad overskuddet bliver og du kan få beregnet lidt forskudsskat . Det er ikke raketvidenskab, men sæt dig ned med en der vil hjælpe mod lidt betaling, også så du er sikker på moms og alle de andre ting du har spurgt om - det er ikke sport svært for en revisor. Det der kan ha forvirret dig er forskellen på før 1 April hvor du ikke var moms pligtig, og nu efter 1 April hvor du er.

Få ham til at hjælpe også med at ha hver sin konto til privat og til firma

God vind  vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)