Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån mod pantsætningsforbud i fast ejendom

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Ved forældrekøb af deleelejlighed  finansieres lejligheden ved lån mod pant i fast ejendom. Som alternativ til forældrekøb, forestiller jeg mig, at sælge direkte til 2 unge mennesker, så den unge bliver ejer med det samme.For at undgå problemer med ubetalte terminer, vil jeg gerne på forhånd vide om det er muligt, at skaffe fiansiering af købet via et pantsætningsforbud i den faste ejendom.Mit spørgsmål er derfor om der er banker alternativt andre finansieringkilder der vil udlåne mod et sådant tinglyst pantsætningsforbud.

Sako

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:22
Jeg har fundet ud af, at der kan tinglyses en negativ attest i personbogen. Kan en sådan attest også tinglyses i tingbogen vedr. fast ejendom?

Hvis det er tilfældet, burde det være et incitament for  finansieringskilder til at udlåne kapital.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 16:30
Hej

jeg forstår ikke helt hvad du mener med lån mod et pantsætningsforbud.

Hvis de unge mennesker ved købet finansierer med et realkreditlån og evt efterstående pantebrev

vil det ikke eliminere risikoen for ubetalte terminer med et pantsætningsforbud,  evt andre kreditorer med

en misligholdt fordring vil kunne gøre udlæg i skyldnerens andel af lejligheden.

Men er der tale om unge studerende vil det nok være det mest optimale med et forældrekøb,

henset til skat og tilskud til de unge som lejere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)