Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fart - SEO - brugervendlighed ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har fået lavet lidt om på min side T-shirt med tryk jeg har fået lavet små billeder under produkterne dette er fordi jeg har mange der spør om jeg har en bestemt farve og de ikke har tid til at klikke sig ind på hver produkt ! 

Det koster desværre fart og meget af den ! Er det ok som bruger at vente den tid det tager ?

Er det ok i forhold til SEO at det kører lidt langsommer det gør jo også at folk bliver på side mere tid ? 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hey, som udgangspunkt er der ikke noget galt med din ide :) den er helt fin. En en bruger vil vente på at siden bliver renderet og billederne vist, skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, men jo hurtigere den loader jo bedre er det i de fleste tildælde.

Som jeg kan se det skal man som bruger hente næsten 200 filer, hvilket er en helt del alligevel, men der er nu råd for at de filer kan blive hentet hurtigere, hvis du tager brug af CDN. Så kan du nemlig sprede det ud over flere domæner, og kald/ventetid vil blive mindre og antallet af filer der bliver hentet vil blive forhøjet, så alt i alt vil det gå hurtigere for brugeren. Men det er vigtigt du ikke bare spreder det ud over flere domæner som så peger på din server, men bruger en såkaldt CDN, da der der er flere fordele.

Der er altid løsninger på en problematik :) 

Jeg kan bestemt anbefale amazon, den bruger jeg selv.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:44

Hej 

Enig men den næste løsning jeg skulle have ville koste 10800 kr i hosting om året og jeg ved ikke om det ville være det værd ?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:53

Thomas Reberholt:

Hej 

Enig men den næste løsning jeg skulle have ville koste 10800 kr i hosting om året og jeg ved ikke om det ville være det værd ?

kan ikke svare på det du spørger om, ved ikke hvad du henviser til? hvad er det for en løsning du snakker om?

Det jeg henviser til er ikke hosting, men det der hedder Amazon CloudFront

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:50

Hej Thomas

Jeg kender et lille trick der kan få din side til at kører hurtigt igen!

Teknikken hedder CSS Sprites, brug Google finde konkrete tutorials.

Basalt set går den ud på at man laver et stort billede med alle de forskellige farver, når man så skal vise en farve så bruger css til at vælge hvilken farve der skal vises.

Det betyder at browseren kun loader et lidt større billiede engang, i stedet for en man henter en masse små billeder. Det er typisk man gange hurtigere fordi man undgår en masse rundtrips imellem browser og server.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:56

Lundsby:

Hej Thomas

Jeg kender et lille trick der kan få din side til at kører hurtigt igen!

Teknikken hedder CSS Sprites, brug Google finde konkrete tutorials.

Basalt set går den ud på at man laver et stort billede med alle de forskellige farver, når man så skal vise en farve så bruger css til at vælge hvilken farve der skal vises.

Det betyder at browseren kun loader et lidt større billiede engang, i stedet for en man henter en masse små billeder. Det er typisk man gange hurtigere fordi man undgår en masse rundtrips imellem browser og server.

jep, det er også en god ide.

Typisk vil man tage brug af background-position, da det er den der er mest kompatibel.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Reberholt:

Hej 

Hej Thomas.

Jeg er ret overbevist om at du vil få mere ud af at bruge dine penge på Kim, og så bede ham om at gøre din hjemmeside til en racerbil på internettet. At opgradere din server vil blot være en stakket frist, men her får du noget optimering som vil gælde resten af levetiden for din hjemmeside.

Jeg har set før/efter-resultater af Kims arbejde og han er super dygtig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)