Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at sælge denne el-cigaret i DK?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften siger det hele. Er det lovligt at sælge denne el-cigaret her i Danmark: 

http://asen2011.en.made-in-china.com/product/QbBEFqxvEshi/China-Electronic-Cigarette-EGO-T-EGO-W-.html

Som man kan se på billedet er cigaretten sat sammen i tre dele. Batteriet (som selvfølgelig producerer strøm), Atomizeren (som producerer dampen) og mundstykket man suger dampen ind i munden med.

Jeg har selv erfaring med cigaretten, og den virker rigtig godt.

Grunden til jeg er i tvivl vedr. om den er lovlig at videresælge, er pga. man selv genopfylder cigaretten med en væske som kan indeholde forskellige smage og forskellige mængder nikotin.

Tak på forhånd!

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke sælge nikotin, heller ikke i små mængder.

Men selve atomizer osv, må du gerne sælge når den bare er godkendt til salg i EU (CE godkendt).

jeg er 95% sikker i den her, længe siden jeg har rodet med sådan noget. Så kan være andre regler for det nu.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Du må gerne sælge e-cigaretten, men væsken der indeholder nikotin skal godkendes af lægemiddelstyrrelsen.

Det er fuldt lovligt at du sælger selve cigaretten og så har en "kammerat" i England til at sælge (og sende) væsken for dig via hans engelske firma.

Held og lykke..

 

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo være registret importør for importere til videre salg.

Så tror jeg også at de skal have et eller andet e-mærke for at det må sælges i Danmark.

Men prøv og kontakte ImportKina, de står i mit netværk herinde 

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene. 

Som jeg kan forstå er det ulovligt at sælge væske med nikotin. Men betyder det så at det er lovligt at sælge væske med smag UDEN nikotin?

Tak på forhånd 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige foretaget et par søgninger angående CE godkendelse - Og jeg er blevet fejlinformeret i det da jeg selv stod og skulle bruge det. SÅ se bort fra CE delen i mit indlæg og læs lidt mere om det her for at være 100% sikker: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/cemarking/index_da.htm

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det!

Er stadig meget interesseret i at vide, om det skulle være ulovligt at sælge væske uden nikotin i Danmark. :-)

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne sælge væske med smag så længe væskerne ikke indeholder nikotin :)

Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

det er ulovligt at sælge nikotin og kræver at du går igennem lægemiddelstyrelsen med dit projekt som iøvrigt ikke er helt billigt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)