Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner meget useriøs

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en "investor partner" som er meget useriøs. Han har købt sig ind i mit projekt for x tusind.

Han arbejder ikke og har meget dårlig sprogbrug og ødelægger vores projekt mere end det gavner.

Han har brudt vores kontrakt hvor der står i, at han ikke må fortælle projektet til 3. part, hvilket han har gjort til adskillge andre iværksættere for at høre om "idéen var god", hvilket er brud på vores kontrakt.

Jeg skrev pænt til ham, at jeg ville give ham pengene tilbage og han kunne komme ud af projektet, men nu truer han med at offentliggøre dokumenter og ødelægge projektet.

Kan jeg lade være med at give ham pengene igen (som han har investeret) også sige, at det er brud på kontrakt eller hvad gør jeg?

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 14:46

Hvis I var seriøse fra starten så har I vel en kontrakt hvor der er taget højde for den slags? Det er i hvert fald et godt sted og starte. 

/Banditten

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 14:48

Ja, vi har kontrakt hvor der er underskrevet på, hvor der står man ikke på fortælle projektet til 3. part, hvilket han har gjort.

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 14:52

Men ingen ting om konsekvenserne hvis han gør det?

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 14:52

Jo bod på 30.000 for hver gang + samarbejdet ophører

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55

Så skal du jo bare have 30.000kr x det antal gange han har gjort det.. og i mine øjne er jeres kontrakt ophørt i det øjeblik han offentliggjorde detaljer om projektet.

/Kim

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 14:56

Jamen så vil jeg da gå til en advokat og få ham til at skrive til din investor at du betragter samarbejdet som ophørt da han har ikke har overholdt sin tavshedspligt og at du i øvrigt gerne vil have 30K.

Når jeg anbefaler en advokat er det fordi det kan blive rimelig messi hvis din investor ikke er enig i at have forbrudt sig imod reglerne. Så er det meget godt at have en advokat med fra starten.

/Banditten

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 15:04

super, jeg skulle bare vide om jeg havde hjertet på det rette sted.

han er sådan en plage, og vores dialog er ikke god længere, han giver konstant trusler mm.

jeg går hermed til advokat og ophører samarbejdet, han har via en skype korrepedance, sagt, at han har "snakket med andre om projektet" til et _par_ stykker... dvs det ikke bare er én med flere.. så her kan jeg vel kræve lidt ekstra.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)