Jeg synes projektet lyder risky - for det første er det (ja, kald mig bare gammeldags) et produkt man går og "flasher" for alle. Der må også være en grund til at Bjørn Borg, JBS og andre bruger fantasilioner på at markedsføre dem - når no-name boxere fra Bilka snildt kan udfylde den samme funktion (no pun intended)...
Jeg ser to muligheder: enten at gå sortesokker.dk - vejen, alternativt at satse på designs der vitterligt vækker opsigt, så det bliver must-haves (men igen - hvor mange flashes boxershortsene overfor???).
Anvend eksempelvis The 7 B's and 2 P's (de 7 bier og 2 pærer)
The 7 B’s and 2 P’s - (De 7 bier og 2 pærer)
Bedre – er dit produkt eller din service bedre end hvad du ellers ser på markedet? Vil målgruppen betale for det?
Billigere – Hvis dit produkt/service matcher konkurrenterne - og er billigere, står du godt. Hvis produktet/servicen er tilstrækkeligt meget billigere, kan lavere kvalitet eller bekvemmelighed endda måske accepteres, uden at det medfører støj fra målgruppen..
Bekvemmelighed – Mennesket er et forholdsvist intelligent dovendyr – hvis dit produkt/service gør hverdagen mere bekvem, er du nået langt.
Behovsdækning – er behovet eksisterende eller skal det skabes? Hvis behovet først skal skabes, kan det koste vanvittigt mange ressourcer, før målgruppen er villig til at betale – og hele projektet vil være forbundet med stor usikkerhed.
Pain or Pleasure? Folk vil nærmest altid betale for at afhjælpe fysisk/psykisk/økonomisk smerte, men kan lettere afvise forlystelser – eksempelvis i krisetider. Pain er ofte et mere sikkert kort på hånden, end pleasure – rent indtjeningsmæssigt.
Big business – er det skalerbart? Eller er der klare kapacitetsbegrænsninger (få mennesker der har evnerne til at kunne producere det, produktet kræver et sjældent grundstof eller lignende)?
Brænder du for det? Hvis ikke – så find noget andet at lave. Du risikerer at skulle konkurrere med mennesker, som både er intelligente, arbejdsomme – og som brænder for det de laver.
Bare én sætning – kan du ikke beskrive dit koncept klart i én sætning, er modningsprocessen ikke færdig – og du er slet ikke klar til at gå i luften