Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget boxershorts-brand udelukkende med salg fra egen webshop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en god bekendt, som tumler lidt med en idé. Derfor vil jeg - efter aftale med ham selvfølgelig - høre Jer ad, om det er en god idé.

Han overvejer at kaste en lille opsparing efter en webshop, hvor han udelukkende sælger boxershorts/underbukser af eget mærke/brand, men er det holdbart? Der findes jo allerede nogle få webshops kun med undertøj til mænd men med en lang række stærke brands. Hvordan skulle han skille sig ud fra markedet? Ideen lige nu går på at kalde mærket "Signature" og så få 5-10 forskellige kendte mænd til at lægge navn til. Ergo kan du få et par "Mads Mikkelsen" "Simon Kvamm" "Casper Christensen" "Christian Eriksen" eller hvem der nu vil hoppe på ideen.

Jeg håber, at I vil komme med nogle gode input og ideer til, hvordan sådan en idé vil kunne udvikle sig og hvordan man skaber et brand, som skiller sig nok ud til, at det kan sælges udelukkende fra egen webshop.

På forhånd tak.

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 12:59

Hvis man kan konkurrere med priserne på de allerede eksisterende produkter på markedet, så tror jeg altid man har en god chance for at få solgt sit produkt

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:02

Hej Kevin

Tak for dit input. At smide forhandlerleddet væk og kun sælge selv er netop for at gå efter prisparameteret.

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:36

Nøgleordet er kvalitet... Folk betaler gerne for kvalitets boxeshorts, da de fleste hader dårligt undertøj.

Så skal det nogensinde blive en succes, så skal din ven have fokus på kvalitet fremfor design. Det er der slaget om kunderne vindes, og det er derfor Björn Borg og JBS har succes... 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:47

Hej Fashionseller

Pænt af dig at svare...

Han er ikke ude på at sælge elendigt undertøj og vi er enige i, at kvaliteten skal være iorden. Design er dog mindst ligeså vigtig synes jeg,. og JBS er et godt eksempel på det. Jeg sybnes, at de er gået lidt galt i byen i forhold til design. Jeg synes, at de er lidt kedelige og vil ikke give den høje pris selvom kvaliteten er i top. Det er der for mange gode mærker/konkurrenter til.

Michael

Fra Kolding
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:50

Lyder som en spændende ide, tror bare man skal lægge meget vægt på kvalitet på lige netop boxershorts,.. Da det er et produkt som nærmest sælger sig selv hvis man kommer godt fra start! og ikke går på kompromis med kvaliteten!

Ejer og driver: Triito.dk - Anmeldelser af danske webshops og produkter!

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:50

Syntes ide'en lyger ganske fint, der er mange som har success med at sælge strømper så hvorfor ikke boxershorts.

Jeg har dog lidt betænklighed ved at skulle gå rundt i Simon Kvamms underbukser Wink

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:02

Tak for Jeres positive input. Kvalitet ser ud til at være nøgleordet.

Er der andre, der vil komme med input omkring branding eller hvordan han skal skille sig ud? Sammenhængen mellem pris og kvalitet er jo en selvfølge, men hvad skal der mere til for at skabe succes'en?

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:06

Fokus:

Han er ikke ude på at sælge elendigt undertøj og vi er enige i, at kvaliteten skal være iorden. Design er dog mindst ligeså vigtig synes jeg,. og JBS er et godt eksempel på det. Jeg sybnes, at de er gået lidt galt i byen i forhold til design. Jeg synes, at de er lidt kedelige og vil ikke give den høje pris selvom kvaliteten er i top. Det er der for mange gode mærker/konkurrenter til.

Hvornår har du sidst tjekket et par JBS boxershorts? Det lyder som om, at det er mange år siden Wink

Anyway så køber mange ud fra navnet, og ja der er mange mærker at vælge imellem. Men der er alligevel nogle, som er bedre end andre. Derfor er brandingen vigtigt, hvis du vil have den høje pris for produktet, men du skal bare være opmærksom på, at så betaler man ik så meget længere for kvaliteten, men mere for navnet...

Men skal det nogensinde blive en succes, så er kvalitet the key word. Du kan bruge alle de millioner eller milliarder af kr på branding, som du vil, men bliver elastikken hurtigt løs, eller sidder de elendigt, så dør mærket hurtigt... Det er der mange eksempler på i de sidste 10 år, selv hvor store brands er gået galt i byen...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:14

Fashion-Seller:
Hvornår har du sidst tjekket et par JBS boxershorts? Det lyder som om, at det er mange år siden 

Spot On!!! Det er muligt, at de har fornyet sig. Jeg synes bare, at der kom en del interessante mærker på et tidspunkt hvor JBS var knap så fornyende. Nu er det andre mærker, der har vundet min interesse og så er det vist bare sådan.

Resten har du helt ret i også.

Michael

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)