Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snart færdig med uddannelse, måske ingen elevplads? Hvad nu?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er lige fyldt 19, slutter HG til sommer og så skal man have 2 år som elev, før man er færdig uddannet. Jeg har søger en stilling som Økonomielev eller Indkøbselev. Venter på svar fra en samtale og bliver, da ved med at søge og søger faktisk hele landet. Har haft 5-6 samtaler, dog var det ene ikke det job jeg ønskede, så jeg takkede nej og de andre fik jeg ikke, så nu venter jeg svar på den sidste samtale jeg var til. 

Men hvad gør jeg nu hvis, jeg ingen elevplads får? Har nogle muligheder som jeg selv kender til:

Rejse til engelsktalende lande( (Måske lidt i tysktalende land) og udvide mine sprogkompetencer. Det er noget jeg gerne vil og kan jo søge elevplads imens.

Læse B-niveauer 1/2 år. 

Jeg er iværksætter som gerne vil leve af egen virksomhed inden for 3-4 år. Arbejder primært med online projekter og webshops, det kan man jo også gøre fra hele verden. Så muligvis rejse ud, tage noget sprogskole, skrive en bog som jeg drømmer om og arbejde med mine projekter samtidigt.

Hvad synes i jeg skal gøre? Har i evt. nogle andre ideér til noget som jeg kan?

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 13:17

Nogen der har noget at byde ind med? :)

Mvh Lasse

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 13:59

1) TIden er ikke til at sige NEJ!

2) Hvad sælger du dig selv på, hvis du skulle nævne 5 nøgleord?

3) Hvad kan DU bibringe en virksomhed, der skulle vælge at ansætte dig?

Endvidere så bør du sætte dig ind i diverse tilskudsordninger. SÅ vidt jeg er orienteret, så kan en virksomhed få op til 70.000 i tilskud på årsbasis til ansættelse af elever, og da en elevløn, jo ikke er så stor, så giver det jo sig selv, at det KAN blive en god forretning for virksomheden, hvis du ellers har noget godt at byde ind med.

Tilbage til punkt 1. Med mindre det er helt helt hen i vejret, så bliver du nødt til at acceptere at vi alle skal starte et sted. Det kan godt være du har ambitioner om at tjene 50.000 om måneden inden du fylder 28, men det ændrer ikke på, at du kan blive nødt til at sige ja tak til et kassejob i netto. Det handler om at tage noget ansvar på skuldrene, og få nogle gode erfaringe på CV'et, så du har noget at byde ind med, når du skal videre i systemet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 14:12

Lasse Lykke(Master Vind):
Har haft 5-6 samtaler, dog var det ene ikke det job jeg ønskede, så jeg takkede nej og de andre fik jeg ikke, så nu venter jeg svar på den sidste samtale jeg var til. 

Nå du har været så heldig at komme til 5-6 job samtaler uden at få et eneste job tilbudt, må der være et eller anden i din optræden der gør at de ikke vil have dig. 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:24

Endvidere så bør du sætte dig ind i diverse tilskudsordninger. SÅ vidt jeg er orienteret, så kan en virksomhed få op til 70.000 i tilskud på årsbasis til ansættelse af elever, og da en elevløn, jo ikke er så stor, så giver det jo sig selv, at det KAN blive en god forretning for virksomheden, hvis du ellers har noget godt at byde ind med.

Nej nej det er hvis du har en lærling i eks. 3,5 år du får 70000 kr. sammenlagt

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 15:15

@Provins - Sorry, så må jeg have hørt heeelt forkert :-(   Øv. Det virkede ellers meget sansynligt med det marxistiske regimes ødselshed.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 15:16

ja det er rigtig men så godt er det heller ikke, desværre

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 18:01

Ravn:

Lasse Lykke(Master Vind):
Har haft 5-6 samtaler, dog var det ene ikke det job jeg ønskede, så jeg takkede nej og de andre fik jeg ikke, så nu venter jeg svar på den sidste samtale jeg var til. 

Nå du har været så heldig at komme til 5-6 job samtaler uden at få et eneste job tilbudt, må der være et eller anden i din optræden der gør at de ikke vil have dig.

Fik det ene som jeg sagde nej til og et andet skulle de bruge elever allerede nu, er jo først færdig til sommer. 

Søger ikke hvad som helst eller siger ja til hvad som helst, men er åben. Men vil jeg være regnskabsmedarbejder nytter det jo ikke at få et job som kontor med off. admin. i speciale.

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 12:00

Nogle flere input?

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 12:38

Det er sjældent, at man får noget foræret, så der skal kæmpes for det.

Når det så er sagt, lyder det som om, du er en ressourcefuld ung mand med masser af gå-på-mod og projekter, og hvis man ikke skal tage en chance som 19-årig, ved jeg ikke, hvornår man ellers skal gøre det. Så kom ud i verden, tag dine online projekter med dig og skab dig dit eget job.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)