Vil lige tilføje at det selvfølgelig ikke er "hele computeren", blot hvis den kunne forståes sådan :-) |
Hej
Du skal bestemme dig for indenfor hvilke scope de "små opgaver" du omtale ligger.
Hvis du vil arbejde med Web sider kan du gøre dette i feks ASP.NET eller PHP kombineret med html og css.
Men hvis du også kunne tænke dig at lave programmer der kan køre på din pc så skal du nok over i C#/.NET eller ligende.
Det gode ved C#/.NET er at du både kan lave pc programmer(WinForms) og web sider(ASP.NET) i det samme programmerings sprog. Jeg mener endda der også er en web server inkluderet i Visual Web Developer 2010 Express (http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/products/2010-editions/express ) så du ikke behøver at koncentere dig om at lære at sætte sådan nogen op lige til at starte med.
Jeg har kun arbejdet lidt med PHP. Men umiddelbart synes jeg ikke c#/.NET er sværer at lære end PHP.
Men når alt kommer til alt så er det bare med at vælge noget og komme igang med at skrive noget kode. ![]()
Der er jo heller ingen der forbyder dig at lære begge sprog.
/Jan
Bliv gratis medlem