Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken slags online database er bedst mht. drift og sikkerhed

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå, Niels er hurtigere på tasterne end mig - han fik vist skrevet omtrent det samme

mvh Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:04
FrontPage har aldrig spyttet ordentlig HTML-kode ud. Vi brokkede os højlydt over det i SEO-kredse helt tilbage i 90''erne - Microsoft ved det godt, men er åbenbart ligeglad. Der er intet til hinder for at de ikke godt kunne forbedre det. Men dem om det. Du kunne så spørge hvad det rager dig, at den spytter dårlig kode ud. Det rager dig fordi det blandt andet vil gøre det sværere for dig at ranke godt i søgemaskinerne i forhold til dine konkurenter - alt andet lige. Og det kan rage dig, fordi brugerne kan få en bedre oplevelse af sitet hvis det er bedre kodet end det FrontPage tillader.

Access er som mange nævner et glimrende produkt, det er bare ikke lavet til at skulle køre et website. Det er først og fremmest et kontorprodukt.

Hvis du er glad for Microsoft så er MSSQL fra Microsoft den logiske løsning. Den database er, normalt, lidt dyrere at bruge end f.eks. MySQL (som er Open Source), men for et mindre website er det ikke det store problem. For 50 kr. om måneden kan du få MSSQL hos f.eks. Wannafind.
Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 12:42
Hej Karin

Efter mine erfaringer kan du godt bruge Access. Det har jeg selv prøvet - dog med egenudviklede ASP-sider og ikke gennem FrontPage, men det virker formentlig også.

Andre har nævnt problemet skalerbarhed, og det er også begrænset, hvor stor trafik du skal forvente at kunne håndtere med Access.

Prisen vil i princippet være den samme, uanset hvilken teknologi, du bruger. Det er rigtigt, at produkterne har vidt forskellige priser, og hvis du skal køre din egen server som udviklings- og testserver, så er der en betydelig forskel.

Men du kan finde en internetudbyder, hvor du under samme webhotel får følgende:

- Microsoft ODBC Drivers:
    Access, dBase, Excel, FoxPro, Oracle,
    Paradox, Text, Visual FoxPro, SQL Server

Og så kan du jo sådan set gøre, som du vil.

Hvis du vil bruge f.eks. .NET, så kan du bruge det gratis udviklingsværktøj Visual Web Developer fra Microsoft. Det bruger jeg selv, og jeg er endnu ikke stødt på nogle begrænsninger til udviklingen af min egen webbutik.

Med venlig hilsen

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)