Hej Aminoer. Hvordan kommer jeg i kontakt med spilprogrammøre, hvis jeg nu har en god ide til et spil? |
Hvis du ikke har noget budget så kan du godt glemme det. Der er ingen der vil arbejde gratis!
Hej Aminoer. Hvordan kommer jeg i kontakt med spilprogrammøre, hvis jeg nu har en god ide til et spil? |
Hvis du ikke har noget budget så kan du godt glemme det. Der er ingen der vil arbejde gratis! |
Arh, det er vist at sætte det på spidsen, hva?
Det er ikke umuligt at finde nogen at arbejde sammen med på et spilprojekt. Men det er bestemt heller ikke let. (Se f.eks. TIGForums på http://www.tigsource.com - Der er masser af indie spilprogrammører og grafikere som slår sig sammen om at lave spil som i udgangspunktet ikke har det formål at tjene penge)
Det du skal tænke på når du skal tiltrække dig en programmør er hvad du selv vil bidrage med. Det er meget fint at du har en idé og at du vil hjælpe med til at lede spillets retning, men det er ikke ret meget at bidrage med set i forhold til opgaven med at programmere spillet.
Så gør det klart når du søger en programmør, hvad du vil sørge for af de andre ting, så som markedsføring, grafik, tekster, musik, evt. kontakt til distributører, projektledelse og dokumentation.
Der er meget mere i at lave et spil end en god idé. For ærlig talt, så er der rigtig mange mennesker som har idéer til spil, selv min mor finder på spilidéer. Dét at finde på en spilidé er det letteste, men det der afgør om man kan realisere en spilidé er om man har alle de andre evner som kræves, bl.a. udholdenhed. For det er en marathon at færdiggøre et spil.
Hvis jeg f.eks. blev tilbudt at gå ind i et spilprojekt, så ville jeg kigge meget nøje på den person som står for projektet, om han er i stand til at arbejde struktureret, om jeg har tillid til at han kan skabe de nødvendige relationer for at markedsføre spillet, om han kan bevare motivationen hele vejen, og jeg ville se på hans historie om han har færdiggjort andre projekter.
Hvis der er bare én af disse ting som jeg var i tvivl om, ville jeg ikke gå ind i det. Simpelthen fordi at chancerne for at projektet blev gennemført, og at spillet ville tjene penge var for små.
Men det er klart at hvis du har penge og vil betale en programmør, så er det helt anderledes. Så skal du nok finde nogen som vil hjælpe dig. Men du skal være forberedt på at det ikke er billigt at få udviklet et spil. Overhovedet ikke, for der ligger som sagt rigtig meget arbejde i det.
Men prisen afhænger selvfølgelig af om det er et spil til mobile enheder, webbaseret eller om det er et PC spil. |
Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?
Må også sige jeg syntes denne udmelding er lige grov nok. Det handler om fælles interresser. Måske kan du bidrage med noget som en programmør står og mangle. Ingen laver den slags alene, og har set flere venne grupper nå store mål fordi de arbejdede sammen. Uden at betale hinanden. |
rygestop dag for dag
Det var ikke for at være grov. Det var bare for at fortælle ham at der ikke bare sidder designere og programmører for at vente på at lave gratis arbejde. Som i også siger skal han være seriøs kunne komme med andet end en ide. :-) |
Jeg tror ikke du finder nogen herinde at arbejde sammen med. Prøv at spørge på Eksperten.dk. |
Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?
Nu sagde han heller ikke at de skule arbejde for ham eller noget?? Det er sket før at spilprogrammørere har lavet spil, forslået af den almindelige borger.. |