Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden moms fra dansk til tysk firma?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg venter på svar fra SKAT, men gerne vil høre jer også.

Jeg bor i Tyskland. Har ingen bolig i Danmark, men mit enmandsfirma har adresse i Danmark. Hvad bestemmer i øvrigt, hvilken adresse mit firma har? Adressen bliver ikke brugt til noget konkret og alt, hvad firmaet laver, foregår over internettet.

Når jeg sender en faktura til et tysk firma, beder de mig om at sende uden moms pga. momsudligning. Er det korrekt?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:56

Altså hvis det var under normale omstændigeheder skulle du ikke tillægge moms men der kan vidst godt være nogle andre forhold hvis du driver dansk firma fra tysk adresse.. Men ja det ved skat nok bedre end jeg gør :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:33

Hvis virksomheden har adresse i Danmark burde du skulle sende en faktura uden moms, men som Kristoffer også siger kan der jo være andet der gør sig gældende når du praktisk driver forretningen fra Tyskland. Jeg ville nok afvente svar fra SKAT inden jeg foretog mig noget.

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:40

Hej Oskar R

Jeg tænker, at det faste forretningssted må være DK, da dit enmandsfirma har adresse i DK, og du skal vel derfor agere efterfølgende, som var du et dansk firma. Blot mit bud :-)

Meld endelig tilbage når du får svar fra SKAT.

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)