Jeg har fået en idé – og vil gerne høre jeres mening om hvorvidt I mener den er holdbar. Der er nogle detaljer i konceptet som jeg gerne vil holde for mig selv – men here goes:
I dag køber virksomheder altid deres kontormøbler, og har dermed en relativt høj investeringpr. medarbejder, uanset om der er tale om en lille eller stor virksomhed. Når møblerne efter en given periode skal udskiftes, f.eks. pga. flytning, eller fordi virksomheden op- eller nedskalerer antal medarbejdere, ryger de overskydende møbler typisk på et lagerhotel eller i kælderen.
Ville du som virksomhedsejer være interesseret i at kunne leje alle dine kontormøbler til en fast, månedlig pris? Det giver mulighed for at tilbagelevere hvis der skal udskiftes til nye, ligesom man f.eks. kan bestille borde til midlertidige/tidsbegrænsede medarbejdere og lignende.
De møbler som returneres ved opsagt leje-aftale skal så genudlejes til en lavere pris – så når man skal leje møbler kan man vælge mellem nye eller brugte møbler med tilhørende pris-justeringer.
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Der skal da nok være nogle der er interesseret, men i længden tror jeg ikke så meget på det. Kontormøbler er en relativ lille afskrivning i det store billede i drift af en virksomhed.
Idéen synes jeg er rigtig god - særligt for iværksættere, der har udgifter nok i starten. Så at kunne leje et skrivebord, en god kontorstol, eller måske købe en hel pakkeløsning og opnå besparelser, det vil garanteret være til gavn!
Så jeg synes du bare skal klø på og få en god sollid handel og troværdig hjemmeside på benene med det samme - så er du da sikker på at stå solidt når andre hopper med på ideen.
Så brand dit virksomhedskoncept som en hjælpende hånd og så skal det nok gå stærkt.
Der skal da nok være nogle der er interesseret, men i længden tror jeg ikke så meget på det. Kontormøbler er en relativ lille afskrivning i det store billede i drift af en virksomhed.
Hvis man beregner det pr. medarbejder er der jo alligevel en udgift - ligesom der er selve "convenience"-delen i blot at kunne bestille/tilbagelevere møbler. Jeg tænker at det vil give en dynamik og fleksibilitet, som vil være interessant for nogen.
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Det er i forvejen rimelig almindelig brugt, at man kan lease sine kontor istedet...
Med leasing opnår man ikke helt det samme, da du jo ikke har samme mulighed for at levere tilbage. Ved leasing laver man typisk en aftale for en bestemt periode, f.eks. 36 måneder, og derefter kan de så frikøbes til en scrapværdi.
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Ved bare at google det, findes der muligheder hvor møblerne leases typisk over 3 til 5 år, og derefter overtager køber ejendomsretten. det er alm. praksis som jeg har arbejdet med tidligere.
Men oplægget til trådstarter kunne være at tage fat i kontorhoteller og fællesskab og høre hvad de mener og ønsker. De vil ligeledes være gode emner, hvis de skulle være interesseret i at leje.
syntes ideen er meget god, og tror nu godt der er mange som gerne ville have sig nogen møbler der så bedre ud, end dem de havde råd til. Jeg tror dog du skal passe virkelig meget på konkurs ryttere hvor du lige pludselig mangler en masse møbler.