Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af tøj varer fra UK til videresalg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal stater en online handel til kvinder.

Jeg køber tøj fra UK og sælger videre på nettet. Mit spørgsmål er så:

Skal jeg betale den danske moms eller den engelske? leverandøren jeg forhandler med fra UK er også ny.

Når jeg for en faktura fra dem står der ikk moms beløbet?

Hvis jeg skal betale den danske moms, hvornår skal jeg så indgive momsen? hver 3 kartal? og får man momsen tilbage på nogle måder?

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:12

Hvis din leverandør har fået dit CVR oplyst skal han ikke lægge moms på fakturaen. Du skal til gengæld selv lægge 25% moms oveni som erhvervelsesmoms når du bogfører købet. Så vidt jeg lige ved..

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:13

Du skal som Jimmy også skriver ikke betale hverken dansk eller engelsk moms, når du køber fra England, fordi det er et EU-land. Dog angiver man beløbet på momsangivelsen som køb fra EU (og trækker det fra igen, så det går i nul).

Inden du kaster dig hovedkuls ud i det, vil jeg anbefale dig at tage et af de kurser SKAT afholder helt gratis med jævne mellemrum - tjek deres hjemmeside. Der kan du få svar på de første 100 iværksætterspørgsmål og ikke mindst få helt styr på, hvordan det fungerer, når man vil handle med hhv. EU og ikke EU-lande, momsfrister, bogføring osv.

SKAT tilbyder endvidere, at du kan holde et helt gratis møde med dem, hvor du kan få svar på en masse spørgsmål. Det kan varmt anbefales - og du sparer en hel masse tid ved at sætte dig grundigt ind i reglerne, inden du går i gang - og muligvis også penge, idet jeg jævnligt læser om folk, der har betalt moms ved køb fra leverandører i EU og så skal til at søge om at få disse penge refunderet efterfølgende.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)