Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook vs. Google+ vs. Twitter

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er så småt begyndt at interessere mig for forskellige former for branding - især på de sociale medier.

Derfor vil jeg gerne høre jeres mening om disse tre: Facebook, Google+ og Twitter. Hvilke bruger I og hvorfor - er nogle at foretrække frem for andre? 

I min omgangskreds er Google+ ikke slået så meget igennem endnu - og faktisk heller ikke Twitter hvis man sammenligner med facebook - men det kunne være interessant at høre jeres erfaringer er og hvor i ligger jeres tid.

Håber I vil øse ud af jeres guldkorn :)

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 20:54

Hej

Jeg bruger mest Facebook, men det er primært til privat brug, hvor jeg finder Twitter, som lidt mere business agtigt. De fleste danskere er stadig aller mest på facebook, men tror det er gået op for dem hvor godt twitter enlig er.

Jeg har ikke meget erfaring inde for Google+, men har hørt det også skulle være rigtig godt.
Men hvis jeg var dig vil jeg undersøge mere omkring twitter og Facebook.

Håber det hjalp en lille smule. Du må godt kontakte mig hvis du vil vide mere om disse sociale medier, da jeg har arbejdet en smule med dem 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:56

Det kommer lidt an på målgruppen. F.eks. alderen vil jeg sige har en vis betydning. Den lidt ældre aldersgruppe har taget fb ret godt til sig, og det tager lidt længere tid for dem at gå på noget nyt end andre grupper.

Synes dog personligt G+ virker ret spændende, og Google skal nok få gang i den derinde. Men hvis det er branding, så kommer det som sagt meget an på hvem du henvender dig til.

Hvilken form for produkt er der tale om du vil have brandet?

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:09

Mine erfaringer er som følger:

Facebook er der hvor jeg bruger mest tid. Mit firma har ca. 90 likes, og det er primært venner, aminoer og kunder der liker :-)

Jeg tror jeg har fået en enkelt eller måske to opgaver igennem facebook, men det er igennem netværk, hvor jeg måske havde fået det alligevel. Facebook- annoncer har ikke givet noget arbejde. Jeg tror simpelthen ikke man er på facebook for at finde en tømrer eller lave handler, men derimod for at koble af :-)

Google + er for mig at se omtrent lige så død som Esbjerg midtby søndag formiddag.

Twitter er meget sjovt, men ikke noget jeg har kunne bruge til min virksomhed

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Asger Dath:
Jeg er så småt begyndt at interessere mig for forskellige former for branding - især på de sociale medier.

Når du får læst lidt mere, vil du helt sikkert erfare, at du bare ikke kan styre udenom G+, eftersom det integreres fuldstændigt i søgeresultaterne. Her i USA er det allerede sket med enorm effekt, og det kommer til google.dk også.

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 11
Skrevet kl. 21:19

Rolf:
Hvilken form for produkt er der tale om du vil have brandet?

Det er mest for interessens skyld, men jeg har et webbureau projekt igang som jeg gerne vil brede lidt ud - men som alt starter man lidt i sin omgangskreds - så det er egentlig mere for at høre hvad folk synes om de forskellige sociale medier :)

Fra København
Tilmeldt 2. Oct 11
Skrevet kl. 21:24

Thomas Rosenstand:
Når du får læst lidt mere, vil du helt sikkert erfare, at du bare ikke kan styre udenom G+, eftersom det integreres fuldstændigt i søgeresultaterne. Her i USA er det allerede sket med enorm effekt, og det kommer til google.dk også

Det er sjovt du nævner det Thomas. Jeg læste nemlig lidt i din seo-lex light lidligere idag, hvilket også er skyld i denne tråd nu. Jeg har også oprettet mig for at lære det lidt at kende og prøve at sammenligne med f.eks. facebook. Indtil videre føler jeg at har meget de samme funktioner, men jeg kan ikke sige om det ene er mere "google seo venligt" end det andet.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:28

Asger Dath:
men jeg kan ikke sige om det ene er mere "google seo venligt" end det andet.

Asger: Det er Google, der driver G+... Du må gætte tre gange, hvilken af de platforme, der har og får størst indflydelse på søgeresultaterne ;-)

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 21:39

Interessant spørgsmål, som jeg også selv har undersøgt på det seneste ved at lave forskellige forsøg. Min erfaring og fornemmelse for de forskellige sociale medier er som følger:

Twitter:

Meget lidt kendt i Danmark blandt Hr og Fru Jensen. Dog har first movers, teknisk mindede folk, SEO folk m.fl. i den stil en profil og følger andre, men over en periode på en måneds tid fik et af mine velbesøgte mainstream sites kun 4 followers på Twitter, så den retning bruger jeg ikke ret meget tid på udover den automatiske opdatering jeg har sat op.

Google+

Indtil videre er det primært personer med en specifik interesse eller et bestemt erhverv som baggrund, der er på Google+ og jeg synes det er fantastisk godt. Der er ikke så mange Hr og Fru Jensen endnu og det går nok lang tid, inden de kommer - hvis de da nogensinde gør. Der er ikke så meget 'se vores sjove festbilleder' som på facebook, hvilket er helt fint. Folk er mere dedikerede og poster mere 'professionelt'. Det er nemt at følge folk, hvis hobby eller erhverv er interessant og det er hurtigt at starte en cirkel med fx. HDR fotografering, krybdyrhold eller noget helt tredje. Med Search, plus Your World bliver Google+ en stor spiller mht. SEO, så det er bestemt ikke et socialt medie man skal erklære for dødt.

Facebook

Prokrastinationens højborg, hvor både Hr og Fru Jensen er og store virksomheder også. Men, facebook kræver en del arbejde, hvis man vil profilere sig virksomhedsmæssigt og det har jeg valgt ikke at gøre endnu. Der er simpelthen for meget andet jeg hellere vil bruge min tid på indtil videre, men jeg vil ikke afvise at jeg starter noget op på facebook engang. Det skal bare gøres ordentligt og derfor vil jeg hellere vente. Virksomheder laver tit den fejl at de bruger facebook som reklamesøjle og det er der ikke rigtigt nogen, der gider mere. Det skal være vedkommende, sociale postings, der kommer fra et firma og ikke bare en slags digital tilbudsavis, der bliver sprøjtet ud i en ny kanal. Postings, der får folk til at skrive indlæg, deltage i debat og i det hele taget være aktive, er godt for et firma. Men, det er de færreste firmaer, der formår at sætte de resourcer af til det arbejde det kræver.

Husk også at Google og facebook ikke ligefrem er perlevenner. Tænk det ind i din markedsføring.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 21:43

Thomas Rosenstand:
Når du får læst lidt mere, vil du helt sikkert erfare, at du bare ikke kan styre udenom G+, eftersom det integreres fuldstændigt i søgeresultaterne. Her i USA er det allerede sket med enorm effekt, og det kommer til google.dk også

Så hvis man opretter en Google+ til sin virksomhed, så vil virksomhedens hjemmeside have nemmere ved at ranke på Google, hvis man inddrager hjemmesiden i sine posts på sin Google+ konto?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)