Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, skat og AM-bidrag

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

hvad med at benytte dig af de gratis revisortimer man kan få tildelt af sit lokale erhvervsråd? 

(det er en ordning, der kører i de fleste kommuner så vidt jeg ved)

Hvis du først snakker med en konsulent fra dit lokale erhvervscenter kan du få en henvisning til en revisor, hvor du får et antal gratis timer. 

Det vil kræve to møder i alt at få styr på dit budget - ét med konsulenten, hvor du får kortlagt dit behov og ét møde med revisoren hvor han kan svare på alle de spørgsmål du har..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29

Du roder begreberne sammen Jannick. De som betaler dig betaler uden moms til dig som person og med moms hvis det er faktura fra fra det firma du nu har. Naturligvis er der AM bidrag på - men de der betaler, opgiver blot honorar til skat - og du skal forskudsregistrere - og SÅ bliver am-bidrag og skat opkrævet på b-skatte girokort du får.

Jeg aner ikke hvor du har hørt om rubrik 20 og 15 som intet har med det at gøre. Du kan ikke rode ting sammen som du gør og bare spørge helt ærligt - men godt - nu har du mailet skat-  kør det via dem - selv om jeg ikke tror de kan forklare dig det. Du har to helt forskellige forhold før og efter firma og forskellige rubrikker til hver ting før og efter.

Mit sidste råd, skal lidt ligne Peters førsteEmbarrassed + skaf en bogholder eller revisor der vil hjælpe - det kan let være alle pengene værd. Jeg kan ikke Smilevh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Nu har jeg selv arbejdet som freelance-webdesigner og min kæreste tjener en smule på affiliate marketing og vi har fået en masse ud af hjælpen fra erhvervsrådet.

Uanset om du sælger ydelser, tjener penge på ads eller sælger fysiske produkter kan du få hjælp til det basale hos en revisor (i mine øjne).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23

Jeg vil prøve at tage fat i erhvervsrådet om de kan hjælpe mig. Ellers må jeg bare indberette alle 40.000 fra før virksomhed i rubrik 12, også køre den derfra :-).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08

:) held og lykke

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Nordahl:

Problemet er at de fleste revisorer ikke kender til de forskellige regler for bl.a. affiliate marketing, salg af selvudviklede programmer, webdesign, m.m.

Jannik, nu synes jeg godt nok du strammer denZip it!

Så vidt jeg kan forstå, så har du efterhånden oprettet og forespurgt en masse om forskellige regler ligesom du har haft en dialog herom med Peter-Revisor...

Der er altså ikke noget særligt kompliceret i affiliate marketing.

Nu ved jeg ikke, hvor mange revisorer du har konsulteret, men jeg tvivler stærkt på, at dit postulat er korrekt.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:20

Jannik Nordahl:
Problemet er at de fleste revisorer ikke kender til de forskellige regler for bl.a. affiliate marketing, salg af selvudviklede programmer, webdesign, m.m

Sikken en gang vrøvl. Det behøver man ikke at være hverken revisor eller "kan et eller andet" for at finde rundt i. Faktisk tror jeg at de fleste rigtige revisorer ville finde det ganske banalt.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03

Jannik Nordahl:
Problemet er at de fleste revisorer ikke kender til de forskellige regler for bl.a. affiliate marketing, salg af selvudviklede programmer, webdesign, m.m.

Jannik du kører helt i sort i tro på at affiliate, salg af selvudviklede programmer, webdesign har hver sine skatteregler - og efterspørger specielle rubrikker osv. Du mangler helt forståelse for skat - som jo ikke har forskellige regler for hver lille område du kan hitte -  og enhver revisor kan helt uden problemer svare dig forudsat du vil lytte og ikke tro at du nok ved eller har hørt noget der er anderledes.Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22

En helt anden ting - hvis det er beløbene som angivet først i tråden, der skal selvangives er det først næst år de skal selvangives.

/Henrik

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)