Jeg står i den situation, at jeg om et par måneder skal have anskaffet en ny computer. Jeg skal i gang med at installere Xampp og Joomla. Jeg har lige købt en ekstern harddisk, så jeg tænkte på, om jeg kunne installere xampp og joomla på den i stedet for på mit lokale c drev. Xampp siger godt nok, at den foreslår at det installeres på c drevet, hvis man har sin user account slået til. Den foreslår man slår den fra. Det har jeg også gjort. Så kan det vel være ligegyldigt, hvor det ligger? Tror I der vil ske konflikter hvis jeg arbejder udelukkende fra min eksterne harddisk, og har xampp og joomla til at ligge på den. Jeg er nemlig bange for, at der går rod i det hele, hvis jeg først skal til at kopiere det hele over fra mit c drev til min eksterne harddisk og så bagefter kopiere det tilbage på c drevet på min nye computer. Jeg har før oplevet at nogle filer kan gå tabt. Men hvis jeg har det hele i min xampp mappe på mit c drev, tror I så at det hele kommer med, når det skal kopieres over på min eksterne harddisk? Jeg synes bare, at det er lettere at arbejde med det hele på min eksterne harddisk på nuværende tidspunkt, og så når jeg får den nye computer, kan jeg kopiere det hele over på c drevet på den. Så er jeg i hvert fald sikker på, at den originale fil på den eksterne harddisk stadigvæk virker, hvis der går rod i kopieringen af filerne. Hvilken løsning ville I foretrække? |
Nu er det ikke særligt optimalt at installere programmer på en extern for at flytte den senere til en anden maskine, Det er jo ikke kun i Mappen/programmet --- filerne er..
Der ligger også filer i regestrings databasen.
Nu kender jeg ikke lige til Xampp og joomla, men mener vist det er cms..
Når du nu vil flytte til en ny maskine, kan man så ikke tage en backup af det man har arbejdet med i joomla og importere den på den nye install man laver på den nye maskine..
Men hvorfor ikke bestille webhotel på https://meebox.net/da/webhoteller til 10kr i måneden.
Der kan du installere via one click og du har alt dit arbejde et sted.