Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken type alkohol må sælges på ungdomsdiskotek???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg håber nogle kan svarer konkret på flg. spørgsmål: Hvilken type alkohol må der sælges til et ungdomsdisko (14-19 år).

Jeg ved, at der på bl.a. dr1 er blevet vist klip fra div. halbal i provinsen hvor unge fik udskænket helt alm. alkohol af bl.a. forældre der arrrangerede ungdomsfester. Også på klub tempo (k3), der holder 16+ fester bliver der serveret alkohol samt skov pubben i skovlunde (herlev).

Men hvorfor må disse steder sælge alkohol når nu loven siger at salg er forbudt til unge under 18 år. (op til 16,5%).

Nogle, der kender reglerne ordentligt? Restaurationsloven kan ikke give et ordentligt svar. For der sælges alm. alkohol til halballer og på diskoteker til unge under 18 år. Og politiet er lige glade med dette.

mvh sander pennerup

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 17:27

Sander pennerup:
Jeg håber nogle kan svarer konkret på flg. spørgsmål: Hvilken type alkohol må der sælges til et ungdomsdisko (14-19 år).

Super simpelt.  Der må ikke serveres alkohol til unge under 18 på steder med alm alkohol bevilling. Diskoteker/barer etc. Hvis og når der afholdes ungfester, får dem over 18 som regl armbånd på således at dem unden armbånd ikke kan købe i baren. Hvorledes politiet tackler det er meget individuelt. men som ekselpelvis slagelse politi kreds er de meget hårde og lukker hele festen hvis der bliver serveret til unge. ( altså når det bliver opdaget) Hvor ledes det er med fester hvor forældre arrangere kan jeg ikke svare dig på. Men hvor der er almen adgang, med billet eller entre, må der ikke serveres nogetsom helst alkohol for unge under 18

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 17:36

tak for svaret.

Kendte dog godt alle disse svar i forvejen.

Mit spørgsmål går nok mere på hvordan diskoteker i kbh så alligevel kan reklamere med, at arrangere 16+ fester med salg af alkohol. Hvilken form for alkohol er det så de sælger?? Jeg har skr mail til nogle af disse diskoteker og de siger bare at de sælger kun øl.

Så mit spørgsmål er mere: hvilken form for alkohol må der sælges til unge under 18 år?

Så vidt man ka læse ud fra restaurationsloven må der fx gerne sælges alkohol til unge under 18 (max 16,5 %)..

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 18:22

Så må jeg læse restarationsloven igen, for det vidste jeg ikke. Skræmmende når man har været dørmand i 12 år :-(

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sander pennerup:
vordan diskoteker i kbh så alligevel kan reklamere med, at arrangere 16+

Du skriver jo selv svaret. De reklamerer med 16+ dvs. folk kan også være 66år gamle. Der er ikke noget ulovligt i at lade unge feste steder hvor der bliver serveret alkohol. Du er først gal på den når du sælger det til unge under 18. 

Udover det ulovlige i at sælge alkohol til unge under 18, så kan man jo også diskutere det moralske....

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 23:45

Stederne må ikke sælge alkohol til unge under 18 år, mange vælger at "bøje" denne regel, for at tiltrække flere gæster.

Dette er især i ferierne, sådan at stederne kan fylde klubberne helt op.

Men lovligt er det bestemt ikke.

De gange jeg har arrangeret ungdomsfester i indre KBH, har det været forskelligt hvordan stederne har set på det. Men som du selv skriver sælges der primært kun øl til folk under 18, (Og det folk ikke ved, er at det er let øl, hvilket er lovligt at sælge til under 18).

De seneste år er der også kommet meget færre ungdomsfester i indre by, grundet skærpet politikontrol.

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 23:54

fedt med et svar man ku bruge til noget :-)

men dvs det er letøl der sælges til de unge?

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 23:57

Hvis du vil sælge noget "alkohol" så er det letøl.

Der bliver dog ikke skiltet med at det er letøl, da dette ville skræmme de unge fra at købe det.

psykisk skal de unge nok blive fulde af letøl, da de "tror" de drikker den rigtige slags, plus at de fleste unge allerede møder alkoholpåvirket frem til festerne, så det er mere for stadig at få noget væske indenbords, som ikke er sodavand / vand  

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)