Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål - Hvad er bedst?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med udvidelse af forretningen skal jeg nu have flere sider på forskellige sprog. Jeg er i tvivl om hvad der SEO mæssigt er bedst og håber derfor nogle af eksperterne kan hjælpe.

Hvis vi antager følgende 2 scenarier:

fr.xxxxx.com

en.xxxxx.com

dk.xxxxx.com

eller

xxxxx.fr

xxxxx.co.uk

xxxxx.dk

Er der så forskel på de 2 løsninger SEO mæssigt eller?

Og hvad er at foretrække?

Hvis løsningen med unik TLD er den bedste, skal de så heæst ligge på forskellige IP ranges eller?

På forhånd tak for input.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke ekspert, men at have domænerne og bruge dem, ville jeg klart anbefale.

De burde også ligger lokalt i hvert land af både hensyn til loading tid og lokale søgninger.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis vi lige glemmer alt sådan noget kedeligt noget med omkostninger og den slags:

Den absolut bedste løsning er TLD til hvert land, hvor du ønsker synlighed. Og skal vi have alle de flækkede pubeshår med detaljemæssigt, skal du hoste i det land, du vil være synlig i.

Glem ikke, at lokale indgående links - altså links fra franske sites til din franske version for eksempel - er ganske vigtige. En af flere årsager til, at der som regel skal lokale SEO'ere på i de enkelte lande til mere konkurrenceprægede markeder.

P.S.: Vælger du den med subdomæner, kan du geolokalisere dem i Webmaster Tools og dermed give dem lidt mere "lokal smag". Men lande TLD er numero uno!

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:40

Thomas Rosenstand:

Hvis vi lige glemmer alt sådan noget kedeligt noget med omkostninger og den slags:

Den absolut bedste løsning er TLD til hvert land, hvor du ønsker synlighed. Og skal vi have alle de flækkede pubeshår med detaljemæssigt, skal du hoste i det land, du vil være synlig i.

Glem ikke, at lokale indgående links - altså links fra franske sites til din franske version for eksempel - er ganske vigtige. En af flere årsager til, at der som regel skal lokale SEO'ere på i de enkelte lande til mere konkurrenceprægede markeder.

P.S.: Vælger du den med subdomæner, kan du geolokalisere dem i Webmaster Tools og dermed give dem lidt mere "lokal smag". Men lande TLD er numero uno!

Tak for koncist input Thomas.

Vil der være nogle udfordringer i at migrere sub.d løsningen (ikke teknisk det har jeg styr på, men SEO mæssigt) senere til unik TLD?

Det er ikke så meget økonomien i de forskellige løsninger der er udfordringen, det er mere mængden af arbejde forbundet med det og da jeg har en eller anden idé om, at hvis man fremstår internationalt via .com med sprogmuligheder, så kan alle være med. For der kan jo godt være en fransktalende bosiddende i Canada som ikke "fanger" min side eller?

Er det eventuelt en god idé at lave begge ting og naturligvis undgå DC, er det styrkende i forhold til indgående links til f.eks. .com?

Har du kendskab til nogen der opretter links i flere lande mod betaling? f.eks. DE, FR, NL, ES, PL og USA/CANADA?

Mvh/Jan

Eller

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:48

Du kan godt migrere efterfølgende via 301 redirects - ingen ben i det.

Og jo - fransktalende canadiere vil ikke være så eksponerede for et .fr site, som de vil være det for et fr.xxx.com site (hvis du altså undlader at geolokalisere det i GWT). Men fransktalende franskmænd i Frankrig er jo også en slagkraftig målgruppe ;-)

Begge dele? Puha - det lyder af meget arbejde. Men hvis du kan lave det 100% unikt så ja.

Jeg er meget, meget forsigtig med at anbefale nogen belært af erfaring. Men tag en kontakt til Ralph Tegtmeier:

• fantomaster.com GmbH
  • Postfach 19
  • B-4760 Büllingen
  • Belgium
  • Phone: +32-80-549.247
  • U.S. #: (650) 557-2088
  • UK   #:  020-3239-5569
  • ANZ #:  (02) 8003 4253
  • Fax: +32-80-549.248

Hils fra mig :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:06

Thomas Rosenstand:

Du kan godt migrere efterfølgende via 301 redirects - ingen ben i det.

Og jo - fransktalende canadiere vil ikke være så eksponerede for et .fr site, som de vil være det for et fr.xxx.com site (hvis du altså undlader at geolokalisere det i GWT). Men fransktalende franskmænd i Frankrig er jo også en slagkraftig målgruppe ;-)

Begge dele? Puha - det lyder af meget arbejde. Men hvis du kan lave det 100% unikt så ja.

Jeg er meget, meget forsigtig med at anbefale nogen belært af erfaring. Men tag en kontakt til Ralph Tegtmeier:

• fantomaster.com GmbH
  • Postfach 19
  • B-4760 Büllingen
  • Belgium
  • Phone: +32-80-549.247
  • U.S. #: (650) 557-2088
  • UK   #:  020-3239-5569
  • ANZ #:  (02) 8003 4253
  • Fax: +32-80-549.248

Hils fra mig :-)

Super, endnu engang tak!

Det er et projekt jeg afsætter 3-6 måneder til og med lønninger i Marokko for den perfekt fransktalende/skrivende er omkring 1.500 pr. md. så går det nok :)

Lige et par sidste ?

Lad os antage jeg starter med sub.d løsningen og får oprettet en del indgående lokale links, vil det så ikke være "næsten" ligeså brugbart eller?

Og kan man (tag dig ikke af hvis tanken er urealistisk) eventuelt linke lokalt til en tag side lokalt som man opretter der redirecter til unikt subd?

På forhånd tak for hjælpen

/Jan

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:10

Entrepreneur - Jan:

Lad os antage jeg starter med sub.d løsningen og får oprettet en del indgående lokale links, vil det så ikke være "næsten" ligeså brugbart eller?

Og kan man (tag dig ikke af hvis tanken er urealistisk) eventuelt linke lokalt til en tag side lokalt som man opretter der redirecter til unikt subd?

1: Jo - tæt på lige så godt.

2: Jo - men hvis den 301 redirecter, ser Google den ikke som lokal. Google ser destinationssiden - og kun den.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:07

Det er klart at en .fr-side er bedst for Frankrig, og især hvis siden samtidig hostes i Frankrig.

Men www.xxxxx.com/fr for fransk sprog og www.xxxxx.com/da for dansk sprog er nu det allernemmeste at arbejde med. Altså normalt nemmere end fr.xxxxx.com.

Google benytter google.dk for Danmark, men Bing benytter www.bing.com/?cc=dk for Danmark (nu er Bing jo også ligeglad med Google).

Det er i øvrigt heller ikke sikkert, at en franstalende canadier gider se på en fransk side www.xxxxx.fr for franskmænd.

Det er straks værre med engelsk, da der er stor forskel på UK og US engelsk, og mange danskere skriver en mellemting, da de har lært UK-engelsk i skolen og US engelsk i fjernsynet.

Du skal med andre ord nok vælge, hvad der er nemmest at arbejde med i forhold til dit set-up.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)