Jeg har et spørgsmål vedrørende viderefakturering af udlæg, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. |
Hej.
Erhvervelsesmoms..indvirkning..NOPE!
Du skal viderefakturere med moms.
MvH
Peter
Jeg har et spørgsmål vedrørende viderefakturering af udlæg, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. |
Hej. Erhvervelsesmoms..indvirkning..NOPE! Du skal viderefakturere med moms.
MvH Peter |
Så hvis jeg har lagt 100 kr. ud for softwaren, skal jeg altså blot fakturere 100 kr. samt 25% moms? |
Hvad så når der er tale om ydelseskøb i andre EU-lande (hvor jeg ikke er blevet opkrævet moms)? Skal disse også viderefaktureres med moms? |
Der er ikke tale om et udlæg, når du køber det hjem i dit eget navn og afregner momsen. I så fald, skal du bare betragte købet, som ethvert andet køb til viderefakturering, og netop tillægge moms til salget (som Peter nævner), og lade beløbet indgå i din omsætning. Havde du foretaget købet som et udlæg, så skulle du have foretage købet i din kundes navn, og lade din kunde afregne momsen. På din faktura skal du holde beløbet uden salgsmoms, og i dit bogholderi skal du have en kundespecifik konto til udlægget. Beløbet som du opkræver fra kunden skal ikke medregnes i din omsætning.
|