Jeg ved ikke ret meget om SU! Derfor må du få den del bekræftet af nogle der faktisk har været på SU i deres liv :-)
Men.. Det du må tjene ved siden af din SU vil være det samme uanset hvor indtægt kommer fra - set i min optik.
Du er bare din egen arbejdsgiver kort sagt. Men du kan umiddelbart gøre brug af VSO (Virksomheds skatte ordrningen), hvor du lader det gå til virksomhedsbeskatning (25%) - og så hiver pengene ud når du er færdig med at modtage SU.
Virksomheden kan dække de udgifter du har forbundet med din erhverv/undervisning.
Ud fra de beskrevne forhold vil jeg vurdere, at du er omfattet af et lønmodtagerforhold, hvorfor opstart af en enkeltmandsvirksomhed ikke vil blive godkendt af SKAT.
Du har således kun en hvervgiver og ingen nævneværdig risiko i forbindelse med udførelsen af dit arbejde.
Lige nu underviser jeg kun et sted og kan derfor godt følge jeres argumenter. Men, hvad hvis jeg begyndte at undervise andre steder, ville der så være fordele ved at føre indtægten fra mit nuværende job som en indtægt som "konsulent" kontra modtage det som almindelig lønmodtager?
Tjo det skulle være hvis du havde en del køb med moms - hvor du kunne trække momsen, men som underviser (vel uden det store indkøb) kan jeg ikke se fordele - måske mere bagdele. Som det er nu som lønmodtager, så klarer arbejdsgiver skatteindberetninger og du får ATP - og feriepenge og måske opsigelsesvarsel - og lønmodtagernes garantifond. Er det ren undervisning, uden vareforbrug osv, og KAN du få det som lønmodtager, vil det være min anbefaling.
Fordelen ud over moms, kunne være, hvis du mener du som selvstændig kan få langt flere jobs og at du ville kunne sætte lønnen, så du kunne dække ferie, atp + dine administrationsudgifter med moms, regnskab, skat og evt. revisor osv - ja så kan det jo være rigtigt at blive selvstændig. Der er IKKE skattemæssige forskelle/fordele