Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer jeg gode kunder/relationer til min freelance design-virksomhed?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Jeg kan se at du er placeret på Fyn. Her i Trekantområdet har vi et netværk der hedder Netværk For Virksomheder Uden Ansatte (søg evt på fb eller linkedin). Ellers er der jo masser af formelle salgsnetværk som f.eks. Global Network eller BNI med deres lokalafdelinger.

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, jeg elsker ærlige, lige ud af posen -mennesker Smile

Tak for din respons. De ting du siger er NETOP lige nøjagtig derfor jeg ikke har lavet et desideret portfolio-site tidligere. Det har jo et design i sig selv, og signalerer forskellige værdier alt efter hvem der kigger. Det kan man miste kunder på! Jeg er meget mere alsidig end det mit design gør ved dig. Det håber jeg du kan se udfra mine referencer. Jeg er vant til at designe både stramme coorperate-sites, men også sites/Apps som skal have en varmere, mere fysisk feeling.

Jeg tror faktisk jeg selv vil betegne mig som en mellemting mellem 2. og 3. Og det synes jeg egentlig rammer mig meget godt. Jeg ved godt hvordan de sider ser ud som du hentyder til. Jeg synes tit de bærer præg af at skal leve op til tidens tendenser, og desværre også tit miste grebet om hvad god usability er. Selvfølgelig skal designet se flot ud, men det skal i lige så høj grad (i min verden), sagt på fynsk... Være til at hitte' u' af Smile

Design er et eller andet sted subjektivt, der er i hvertfald et sted det skiller. Design skal ramme folks følelser, for det er dér at 'udløsere' sidder til handling. 

Vil du foreslå mig at droppe mit nye site, og beholde det gamle? Jeg er faktisk selv lidt nervøs ved at rulle det ud, da det måske kan gøre mere skade end gavn. Skal jeg holde mig til det simple stramme, eller skal jeg bare gøre lige nøjagtigt det jeg selv mener er rigtigt? Jeg hælder jo mest til det sidste Wink

Vh Allan M.

symbiotic.dk

Digital freelance Art Director / grafisk designer af Web og Apps.

Portefølje: www.symbiotic.dk • Skype: allanmarcuslund • Mail: am@symbiotic.dk

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kerstin Kollatz Mogensen:

Hej Allan

Jeg kan se at du er placeret på Fyn. Her i Trekantområdet har vi et netværk der hedder Netværk For Virksomheder Uden Ansatte (søg evt på fb eller linkedin). Ellers er der jo masser af formelle salgsnetværk som f.eks. Global Network eller BNI med deres lokalafdelinger.

Hej Kerstin. 

Tak for dit svar. Jeg vil prøve at forfølge dine oplysninger. 

God weekend.

Vh Allan M.

symbiotic.dk

Digital freelance Art Director / grafisk designer af Web og Apps.

Portefølje: www.symbiotic.dk • Skype: allanmarcuslund • Mail: am@symbiotic.dk

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg vil helt klart anbefale, at hvis du gerne vil gå videre med et nyt site, så få det til at afspejle DIG mere. Er du kunstner typen, håndværker typen... Uanset hvem DU er skal det afspejle dit design manta :-)

Der er aldrig nogen der er kommet langt og godt igennem ved den bløde mellemvarer (Her tænker jeg på din kommentar omkring farver og lign).

Giv den lidt gas og vær ikke bange for at vise hvad du brænder for. Vis at du lever for at designe og hjælpe virksomheder til at optimere deres forretning gennem design, usability og profillering. Fortæl dem hvordan du gennem design, farvevalg og tekst kan hælpe med at skabe de rigtige indtryk hos deres nye samt eksisterende kunder og derigennem knytte dem tættere til virksomheden. Og ikke mindst hjælpe dem til at øge deres ROI på hjemmesiden og design.

Men "at the end of the day" så er det dine kompetancer, ry og netværk, der skal skabe interessen og så din hjemmeside, som skal sælge dig ind hos dem, som ikke kender dig.

Over and out

Rasmus

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

jeg er meget enig i at det er mine kompetencer som skal sælge, og klart også pålidelighed. Jeg har selv booket freelancere de sidste mange år, og har altid valgt dem fra som viste sig i sidste ende ikke at kunne det de påstod de kunne, og dem som ikke var dedikerede og passionerede omkring vores projekter.

Jeg tror netværk er nøgleordet, og ikke bare i cyberspace, men især i 'den virkelige verden'. Det er selvfølgelig fint at kontakten skabes online i første omgang.

Jeg vil prøve at tænke mere i netværk. Jeg har i hvertfald fået øjnene meget mere op for Amino, og de kompetente folk der huserer her. Det er en øjenåbner.


God weekend til alle.

Vh Allan M.
symbiotic.dk

Digital freelance Art Director / grafisk designer af Web og Apps.

Portefølje: www.symbiotic.dk • Skype: allanmarcuslund • Mail: am@symbiotic.dk

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

I håb op nye gode relationer/opgaver, har jeg overvejet et af jeres råd. Nemlig det at flytte

min lille virksomhed ind i et kontorfællesskab. Jeg har undersøgt mulighederne og har bla.

fået tilbudt en skrivebords-plads i et kontorfælleskab der hedder "Ordnung", som bla. ligger

her i Odense. Der også skulle være 3 andre fællesskaber i landet.

Har I hørt nogle positive/negative ting om dem? Jeg synes prisen og faciliteterne lyder

rimelige.  

God mandag.

Vh Allan M.

symbiotic.dk

Digital freelance Art Director / grafisk designer af Web og Apps.

Portefølje: www.symbiotic.dk • Skype: allanmarcuslund • Mail: am@symbiotic.dk

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kender "Ordnung" ? Smile

Vh Allan M.

symbiotic.dk

Digital freelance Art Director / grafisk designer af Web og Apps.

Portefølje: www.symbiotic.dk • Skype: allanmarcuslund • Mail: am@symbiotic.dk

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Allan,

Kunne ikke lige umiddlebart se, hvilke typer virksomheder der har kontor der.

Du kan risikere 2 ting afhængigt af typen af kontorfællesskab.

1. Hvis det er mangeartede brancher og du får fat der, så ender du højst sandsynligt med at blive hus-designer for adskillige iværksætter firmer, som ikke stiller de store krav, ikke er udfordrende og ikke har nogle spændende budgetter.

2. Hvis det er et kreativt kontorfællesskab, hvor det er fotografer, tekstforfattere, illustratore, film-klippere, App. producenter og evt. andre grafikere med andre "specialer" end dig, så er det RIGTIGT spændende for dig. Her vil der helt sikkert falde spændende opgaver over på dit bord. Her hjæper man hinanden med at pushe opgaver til hinanden. Men det er vigtigt, at der ikke opstår intern konkurrence mellem 2 grafikere med samme kompetancer.

Du kunne evt. søge en kontorplads i et eksisterende reklamebureau, som har et par pladser ledige, hvor du kan benytte deres faciliteter og de får en dygtig grafiker ind og sidde. Så vil der også her være muligheder for opgaver fra dem.

Det er som sagt vigtigt at du finde det rigtige sted, da dette kan afgøre om du kan bruge det til noget.

PS. Tak for beskeden. Jeg er netop igang med at planlægge processen for 2 projekter, hvor jeg godt kunne se dig involdveret i begge på et plan. Vender stærkt tilbage.

/Rasmus

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet at få et callcenter til at anskaffe nogle møder? Så spilder du ikke tiden på at skaffe dine egne møder og opgaver, det kunne være en løsning for dig :)

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, og endnu engang tak for dine saglige kommentarer.

Jeg kan godt se din pointe og det er da klart noget jeg skal undersøge inden jeg flytter ind! 

Idéen om at flytte ind hos et eksisterende reklame/web -bureau er super-god! Det er jeg faktisk meget mere

tiltrukket af. Det vil jeg straks gå igang med at undersøge. Måske kan jeg arbejde huslejen af, og tilluske mig en

fredagsøl i ny og næ :-P

P.S. Det lyder spændende med dinr projekter. Ring, mail eller kig ind på Skype hvis du lyster Smile

Vh Allan M.

Rasmus Limschou:

Hej igen Allan,

Kunne ikke lige umiddlebart se, hvilke typer virksomheder der har kontor der.

Du kan risikere 2 ting afhængigt af typen af kontorfællesskab.

1. Hvis det er mangeartede brancher og du får fat der, så ender du højst sandsynligt med at blive hus-designer for adskillige iværksætter firmer, som ikke stiller de store krav, ikke er udfordrende og ikke har nogle spændende budgetter.

2. Hvis det er et kreativt kontorfællesskab, hvor det er fotografer, tekstforfattere, illustratore, film-klippere, App. producenter og evt. andre grafikere med andre "specialer" end dig, så er det RIGTIGT spændende for dig. Her vil der helt sikkert falde spændende opgaver over på dit bord. Her hjæper man hinanden med at pushe opgaver til hinanden. Men det er vigtigt, at der ikke opstår intern konkurrence mellem 2 grafikere med samme kompetancer.

Du kunne evt. søge en kontorplads i et eksisterende reklamebureau, som har et par pladser ledige, hvor du kan benytte deres faciliteter og de får en dygtig grafiker ind og sidde. Så vil der også her være muligheder for opgaver fra dem.

Det er som sagt vigtigt at du finde det rigtige sted, da dette kan afgøre om du kan bruge det til noget.

PS. Tak for beskeden. Jeg er netop igang med at planlægge processen for 2 projekter, hvor jeg godt kunne se dig involdveret i begge på et plan. Vender stærkt tilbage.

/Rasmus

Digital freelance Art Director / grafisk designer af Web og Apps.

Portefølje: www.symbiotic.dk • Skype: allanmarcuslund • Mail: am@symbiotic.dk

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)