Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab for butik når kunden ikke har dækning på dankort. Erfaringer? Særlig Nordea er slemme!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi har drevet en fysisk butik i 8 år, men er det seneste ½ halve år 2 gange blevet udsat for at vores kunders bank, begge gang Nordea, gør indsigelser mod købet og derfor trækker beløbet tilbage (dog ikke de første 4.000).

Derefter står vi som butik med håret i postkassen og skal selv forsøge at inddrive restbeløbet, hvilket slet ikke kan betale sig. Kunden har jo i princippet ikke gjort noget ulovligt så ingen hjælp hos politiet.

Det er efter min mening for let at være bank i disse tilfælde, da vi som butik ingen mulighed har for at sikre os mod dækning på en kundens dankort.

Er det ikke et problem for andre som sælger ting over 4.000?

I vores tilfælde var det 2 køb af ca. 12.000 så skal man i fremtiden kun tage kontanter.

Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:08

Hvilken form for indsigelser er der tale om at kunden nægter at have handlet med dig eller at der ikke er dækning på kortet (er det ikke et bankproblem)??

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:05

Er det ikke fordi det har været svindel.

Er der brugt pin eller underskrift.

Men pga. at du har en pin kode terminal så er du dækket op til 4000.

Jeg har prøvet det en gang men det var dengang det var med underskrift. Og så blev reglen at over 1500 kr så var det kontant betaling.

Men det er jo altid nogle regler man selv må lave i forretningen og tage fra kunde til kunde.

Men det er ikke altid den pæne person er den bedste. Vi havde en social taber som kunde han havde på tidspunkter 5 telefoner fordi de var stjålet eller mistet (hvis han havde været på staden og faldet i søvn blev de stjålet fra ham) og vi lukkede dem altid for ham når bindingen udløbet. Men der var aldrig nogle problemer med regningerne ikke var betalt.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12

Det er vel ligegyldigt, hvilken bank vi taler om..en indsigelse er en indsigelse.

At det så lige er Nordea...må være en tilfældighed.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:38

Jeg tror, gentager tror, ikke at der er tale om at kunden gør indsigelser mod købet, men at banken tilbagefører beløbet, fordi der ikke er dækning.

Det har vi i hvert fald selv prøvet en gang. Heldigvis var vores kunde så ærlig at han selv kontaktede os og beklagede, og vi fik trods alt det fulde beløb til sidst.

Men reelt kunne kunden sagtens bare være blevet væk, og så havde vi bare stået tilbage med de 4.000 kr. vi var sikret, og ellers en lang næse.

Og jeg er enig med trådstarter i, at Nordea virker meget aggressive mod ubevilgede overtræk for tiden. Jeg hører i hvert fald om flere og flere Nordea kunder, der oplever at banken flytter penge rundt mellem konti som det passer dem, uden at informere deres kunder. Selvfølgelig skal der være styr på tingene, men det mindste de kunne gøre, er dog at informere sine kunder. Jeg er selv kunde hos Danske Bank, så det er ikke fordi jeg har noget personligt i klemme hos Nordea, men det er altså mit indtryk at de går meget hårdt til den for tiden.

Men tilbage til tråden.. :o)

Jeg ved ikke om det er muligt at kontakte banken, og få dem til at give nogle kontaktoplysninger på kunden, i de tilfælde hvor de trækker beløbet tilbage på egen hånd. Men det burde de.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:28
Det var faktisk netop på grund af Nordea at jeg skrev indlægget.

Jeg har en formodning om de kører en hårdere linje end andre banker.

Jeg har forgæves prøvet at få oplyst om der er nogle etiske retningslinjer for hvornår det er bankens ansvar frem for butikkerne at dække et overtræk, men jeg tror det er en konkret vurdering i alle sager og derfor tror jeg at banker handler forskelligt.
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 20:37
Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:45

Jeg har efterhånden set flere og flere steder at de kræver id+underskrift ved kortbetalinger på over 4000,-

Mon ikke det er for at kunne finde frem til kunden igen hvis banken protesterer og fører beløbet tilbage igen ?

Det vil jo være en nem rutine at indføre krav om id og underskrift fra kunden, så man kan kontakte ham/hende hvis problemet op står.
Så har man jo også det juridiske på plads hvis det bliver nødvendigt at sende opkrævningen til inkasso.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 07:13

Måske det var en ide at kræve, at der blev betalt med et debetkort (eller kreditkort?), når beløbet var over 4000 kr.

/Kjeld

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nogle gange fatter man ik finansverdenen... Hvordan kan det være en butiks problem, at en bank ik har styr på dens kunder? Hvis kunden hæver over, så må det vel være et problem imellem bank og kunde, og ik bare noget, som man kan tørre af på butikken, som er totalt forsvarsløs...

Banker er og bliver nogle biiiiiiip, der bare har fingrene nede i alle de pengekasser, som de har mulighed for...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)