Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR, moms, umyndig med CVR osv.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

For lidt tiden lavede jeg en tråd herinde angående noget med CVR osv., og nu er jeg kommet endnu tættere på at ville have et. Jeg har dog nogle spørgsmål, jeg gerne ønsker besvaret.

Om virksomheden: 

Jeg går ud fra, det kan have en betydning, så her er lidt info. Virksomheden er drevet af mig (med lidt hjælp fra en designer til tider) og ellers kun mig. Jeg sælger hjemmesider m.m., så jeg har altså stort set kun indtægt - der er ingen "sats" / risiko.

Spørgsmål

• Jeg er 16. Er det nemt nok at oprette CVR til enkeltmandsvirksomhed i mit tilfælde?
  • Hvad vil det betyde for økonomi-opgivelser osv.? Jeg ved lidt af det, men jeg spørger helt åbent for at få alt med.
  • Jeg har fået at vide, at hvis jeg fx køber noget (lad os sige en macbook) der delvist er til privat, delvist er til firma, og tidsforbruget er halvt-halvt, kan jeg trække det fra i moms - altså halvdelen af momsen kan fratrækkes. Når det så skal opgives til skat - hvad så? Kan det 1) hele trækkes fra 2) halvdelen i dette tilfælde trækkes fra eller 3) ingenting trækkes fra?
  • Dertil: kan alt der kun er firmarelateret trækkes fra i både skat og moms? Fx amino plus/flexer.dk, webhotel osv.
  • Andet nyttig information.
Jeg takker og bukker på forhånd.
Vh
Christian
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:44

Christian Bundgaard:

• Jeg er 16. Er det nemt nok at oprette CVR til enkeltmandsvirksomhed i mit tilfælde?

Det kræver at Statsamtet giver dig tilladelse til at drive egen virksomhed. Så det kræver lidt papirarbejde i forhold til dem.

/Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 23:47

Amter findes da ikke mere, det er Statsforvaltningen Stick out tongue

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58

Emil Stahl Pedersen:
Amter findes da ikke mere, det er Statsforvaltningen

Yes - KORREKT!

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 07:18

Er det svært at få tilladelse til det? :-)

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 07:40

Din værge (forældre) skal indsende nogle papirer til staten for at du kan få lov til at drive virksomhed hvis du er under 18 år. Jeg ville også starte en virksomhed da jeg var under 18 men vi valgte at registrere det i min fars navn da ansøgningen var så indviklet at det ville være nemmere for mig at overtage det når jeg blev 18.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 20:20

Tak for svarene. Som udgangspunkt vil jeg foretrække, at det står i mit navn. Har I evt. nogle links? Og derudover vil jeg gerne have resten besvaret :-)

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 20:35

Christian Bundgaard:

Tak for svarene. Som udgangspunkt vil jeg foretrække, at det står i mit navn. Har I evt. nogle links? Og derudover vil jeg gerne have resten besvaret :-)

Når du starter firma som en under 18, så kommer firmaet også til at stå i dit navn. Forskellen er bare, at når det er enkeltmands firma og du er under 18, så hæfter dine forældre/værge som har skrevet under, da du ikke må hæfte når du er under 18. 

De bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 21:05

Hejsa. Tak for svaret.

Sådan havde jeg også forstået det - jeg refererede til det med at få ens forældre til at starte det op.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 19:29
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)