Hej Amino-brugere! Jeg er startet enmandsvirksomhed hvor jeg laver websites for firmaer. Jeg købte kort efter start, en computer med henblik på at bruge denne til webudviklingen. Nu sidder jeg og skal indberette min selvangivelse, hvor jeg skal oplyse "regnskabsoplysninger indkomståret 2011" inde på tastselv. Det skulle være rimelig simpelt da jeg har en nettoomæstning og computeren som den eneste udgift. Jeg ved at jeg kan straksafskrive computeren da den har kostet omkring 10.000 inkl. moms. Men kan ikke helt finde ud af hvilket felt den skal skrives ind i? Jeg har regnet ud at den skal skrives på i feltet "Straksafskrivning på småaktiver. ", men for at afskrive computeren skal den vel først skrives på som udgift? Så hvis jeg har forstået ovenstående korrekt, er mit spørgsmål blot: hvilken type udgift skal computeren skrives på som (vareforbrug, salgsfremmende udgifter, etc.)? Håber I vil hjælpe, fordi jeg er som sådan ikke helt vant til den udvidedet selvangivelse, da virksomheden er en slags side-job. |
Jeg vil kalde det en administrationsomkostning.
+Indtægter
-vareforbrug
__________________________ Lokaleomkostning (husleje/rengøring/forbrug)
Administrationsomkostninger (edb- Resultat før afskrivninger udgifter/kontorhold/telefon og web/forsikringer)
-Afskrivninger
Regnskabsmæssigt resultat