Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor på mine regnskabsoplysninger skriver jeg køb af computer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere!

Jeg er startet enmandsvirksomhed hvor jeg laver websites for firmaer.

Jeg købte kort efter start, en computer med henblik på at bruge denne til webudviklingen.

Nu sidder jeg og skal indberette min selvangivelse, hvor jeg skal oplyse "regnskabsoplysninger indkomståret 2011" inde på tastselv.

Det skulle være rimelig simpelt da jeg har en nettoomæstning og computeren som den eneste udgift.

Jeg ved at jeg kan straksafskrive computeren da den har kostet omkring 10.000 inkl. moms. Men kan ikke helt finde ud af hvilket felt den skal skrives ind i?

Jeg har regnet ud at den skal skrives på i feltet "Straksafskrivning på småaktiver. ", men for at afskrive computeren skal den vel først skrives på som udgift?

Så hvis jeg har forstået ovenstående korrekt, er mit spørgsmål blot: hvilken type udgift skal computeren skrives på som (vareforbrug, salgsfremmende udgifter, etc.)?

Håber I vil hjælpe, fordi jeg er som sådan ikke helt vant til den udvidedet selvangivelse, da virksomheden er en slags side-job.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Jeg vil kalde det en administrationsomkostning.

+Indtægter

-vareforbrug

Bruttoresultat

-Andre eksterne omkostninger*                       *Består af

-Personaleudgifter                                           Salgsomkostninger (reklame/repræsentation)

__________________________                              Lokaleomkostning (husleje/rengøring/forbrug)

Administrationsomkostninger (edb-                           Resultat før afskrivninger                                  udgifter/kontorhold/telefon og web/forsikringer

-Afskrivninger

Resultat før renter

+/- renter

Regnskabsmæssigt resultat

Du har således ingen afskrivninger. 

Husk at du givetvis må have haft telefon, internet m.v. der har været brugt til at drive virksomhed. Dette er der fradrag for med undtagelse af den private andel.

Jeg håber du kan få nytte af mit indlæg :-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:52

Revilo:

Jeg ved at jeg kan straksafskrive computeren da den har kostet omkring 10.000 inkl. moms. Men kan ikke helt finde ud af hvilket felt den skal skrives ind i?

Hvis du har en omsætning som er mindre end 300.000 kr., så behøver du ikke at udfylde felterne om regnskabsoplysninger.

Bare husk at udfylde rubrik 300-305, og indtaste virksomhedens resultat i rubrik 111.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:01

Rudolf Hanberg:

Du har således ingen afskrivninger. 

Han har da mulighed for straksafskrivning på computeren.

Rudolf Hanberg:

Husk at du givetvis må have haft telefon, internet m.v. der har været brugt til at drive virksomhed. Dette er der fradrag for med undtagelse af den private andel.

Han har da fradrag for den private andel i skatten.

For computer og internet udløser det ingen ekstra beskatning, men fri telefon udløser en beskatning på 2.500 kr.

Så om det kan anbefales, at inddrage telefon må komme an på en yderligere beregning, hvor man tager udgangspunkt i hans forbrug.

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:21

Hej Martin!

Mange tak for svaret, og superfedt at I gider at hjælpe!

Min omsætning er mindre end 300.000 kr, så det lyder jo dejligt simpelt.

Så vil lige være 100% sikker på to ting før jeg godkender.

1. Ud fra det du skriver, skal jeg blot udfylde:

• Rubrik 300-305, hvor jeg så sætter flueben ved "Nettoomsætning under 300.000 kr., oplysninger om revisorbistand mv. skal besvares".
  • Rubrik 111 med mit overskud fra virksomheden.

Og altså derved ikke påskrive min computer noget som helst sted?

2. Skal jeg indberette mit køb, eller mit regnskab for den sags skyld, noget andet sted?

Med venlig hilsen

Revilo

Fra Århus C
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Save Lives Skrevet kl. 17:51

1. Jeps fuldstændig rigtigt.

2. Nej det skal du ikke. Du skal bare have regnskabet, så SKAT kan se det, hvis de kommer på kontrolbesøg eller beder dig sende det ind.

Hvis du er momsregistreret, så skal du huske det også - men det er jo helt adskilt fra selvangivelsen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)