Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SGS raport / PTS raport - fra Kina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er igang med at importere en drikkeflaske fra Kina.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har kendskab til hvad man gør når man får en raport fra fx. SGS eller PTS omkring hvad en varer indeholder af stoffer. Jeg har snakket med en masse forskellige folk. Men nogen siger det er mit eget ansvar og andre siger noget andet. 

På forhånd tak!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har du jo spurgt til før.

Det er ene og alene dig der er ansvarlig for at de produkter du sælger indenfor EU opfylder EU´s krav til produktet.  

Mvh

Ravn

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 22:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim,

Hvem har du snakket med siden de ikke kan give et entydigt svar på dine forpligtelser ved import af plast? Det er jo ikke en "vurderings sag"..

//Martin.  

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 08:58

Hej Martin

Jeg har skrevet til en masse og det siges at ikke alle SGS rapporter og PTS rapporter kan bruges. Men som du siger er det en vurderingssag.

Jeg skal selv ind og undersøge hvad der må være i hver flaske og hvad der er i. Men har ikke kunne få kontakt med nogen, som man kan betale for at gøre det. Altså tjekke om flaskernes indhold af de forskellige stoffer er acceptabelt her i DK.

/Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hej Kim,
Jeg undersøgte engang grænseværdierne for thalater i tryk på tøj, som på det tidspunkt var 20%. Jeg og ringede til sunhedsstyrelsen, for at få oplysningerne. Håber du kan bruge det til noget.
Pøj med det! :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 23:33

Kim Rosendal:
Men som du siger er det en vurderingssag

Prøv nu lige en gang at læs hvad Martin rent faktisk skriver   "Det er jo ikke en "vurderings sag"..

Hvorfor er det så svært for dig at forstå at et eller anden tilfældigt dokument fra en kinesisk producent ikke er meget værd, da kinesere snyder med hvad som helst.

Hvad krav der stilles til plast i fødevare enballage kan nu ikke være særligt svært at finde ud af for det er typisk reguleret med lov.

Ravn

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 23:40

Jeg har brugt dem her en enkelt gang til at teste en maskine der også skulle i kontakt med fødevarer, og de lavede alle de tests der var krævet uden problemer: http://www.aovt.com/html/EN/

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 22:53

hej Kim,

det er rigtigt at du er importansvarlig når det er dig der importerer til EU. Du kan finde oplysninger om grænseværdier på EUs hjemmeside - eller du kan ringe til Teknologisk insitut. Force Tecnologies kan også hjælpe.

Når du først har grænseværdierne på plads, kan du få dem testet ved SGS eller andre tilsvarende.

held og lykke

Heidi /Plus 7

http://www.facebook.com/#!/itspassiondarling

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)