Jeg sidder med et projekt, hvor jeg har brug for et kvalificeret bud på hvor meget det vil koste at få lavet hjemmeside og software til et lille internetsupermarked.
Jeg har hentet IrmaTorvet.dk's årsrapport og den siger at de pt. har software for 375.000 kr., og det er efter en masse nedskrivninger. Indkøbsprisen primo 2010 er over 1.5 mio.
Jeg synes det lyder meget voldsomt, og ville derfor høre jer, om det virkelig er så dyrt eller er det bare regnskabstricks? ;)
Det kommer jo an på, hvor omfattende du vil have det skal laves :-)
Selve deres hjemmeside vil da sikkert kunne laves for 50 tusinde, men oveni det, som sikkert trækker deres op, så skal du jo have integreret et C5, CRM og lign. :-)
Hvis du skal dropshippe fra/med leverandører kræver det helt sikkert integration med noget erp, og så synes jeg pludselig ikke 50K lyder af meget.
Til dandomain webshop med simpel integration - husker jeg et tal der hedder 15K og det er for simpel integration med mail udveksling af data. Ikke særligt avanceret.
Gætter på du skal have et mere omfattende system.
Men unden integration får du bare en masse administration - som sikkert godt kan gå i starten.
Jeg tror selv uden integration af diverse software, så skal du nok over 100 tusinde. - Irma's side er jo ret omfattende. Der skal bruges rigtigt mange timer til en programmør for at lave alle de undersider og indsætte hver enkel vare.
Det ville undre mig meget hvis ikke Irma betalte 1+ million pr. for deres website. Der er en stor chance for at de har både egne udviklere og driftfolk. Hvis du tænker over så koster bare to fuldtids it-ansatte typisk over en 1 million pr. år.
Men det sagt, så er det nok ikke så relevant for dig hvad Irma, giver for udvikling og drift af Irma torvet.
Det lyder ikke helt galt at kunne lave en første version for omkring 100 - 200 K.
Du kan evt. tage en dialog med Kåre fra EasyFlow, de(vi) har før løftet den slags opgaver.