Hej alle dygtige iværksættere! Jeg går og leger med en idé - jeg vil rigtig gerne starte min egen webshop, det har jeg drømt om længe, og nu skal der ske noget! Jeg har kigget lidt på Alibaba.com, for jeg vil rigtig gerne købe mine produkter billigt, så de kan sælges billigt, og så må man jo kigge mod Asien... Problemet er bare, at jeg har læst om mange, der er blevet snydt ved at handle gennem Alibaba.com, og det gør jo ikke ligefrem en førstegangskøber mere rolig! Derfor vil jeg gerne høre jeres råd: 1. Hvordan sikrer jeg mig, at jeg har fundet en troværdig producent? 2. Er der nogen, der har erfaringer med en god producent? Måske skal det lige nævnes, at jeg leder efter nogen, der sælger sleeves, skins og cases til computere, iPads, iPhones osv... Håber, I vil hjælpe mig! Det ville betyde rigtig meget. Mvh. Celia Schow |
Hej Celia,
Jeg har ikke erfaring med leverandører indenfor dit felt, men jeg har masser af erfaring med Kina og Alibaba.
Når du handler på Alibaba er det meget ofte store mængder du skal købe for at få gode priser - men AliExpress kan du handle i små mængder og derved lære din leverandør at kende..
På bådeAliBaba og AliExpress kan du hos mange leverandører vælge Escrow som betaling - her betaler du med kreditkort, men frigiver først betalingen når varen er ankommet i DK..
Enkelt og smart..
På AliBaba kan du også vælge en leverandør, som er Gold certificerede og endelig er der mange leverandører, som er ratet af andre kunder...
AliBaba er bestemt ikke det værste... men pas på at du ikke importerer ulovlige kopier.. og vær opmærksom på punktafgifter mv.
God fornøjelse,
Morten