Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mad til hoteller

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg arbejder i ny og næ på et hotel i København, og det er vel at mærke om natten.

Vi er en del hoteller som har snakket om at få noget med bragt ud til alle hotellerne omkring ca. 01:30. Det kunne f.eks. være en dagen ret, noget man kunne bestille ud fra et menu kort eller andet. Der er helt sikkert et marked med omkring 40 hoteller alene omkring Istedgade. Problemet er bare at ingen har lavet en sådan virksomhed, og det fatter man jo slet ikke :-)

Kunne det ikke være en super fed idé?

/Shock

Fra Humlebæk
Tilmeldt 1. Jan 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:24
Hej Shock

Interessant emne :-)

Hvorfor tager et af hotellerne ikke den forretningsmulighed nu når de (måske) allerede har et storkøkken?

Hvad mener du med at maden skal leveres ud kl 01:30 - bliver folk da sultne der, eller skal maden varmes op af hotellet senere efter behov?

Har du nogen ide om hvor mange kuverter et hotel typisk har behov for på eks. en mandag og en lørdag?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:34
Mon ikek det er til de sultne ansatte?
Fra Humlebæk
Tilmeldt 1. Jan 06
Skrevet kl. 12:36
Du siger noget Thomas :-)

Anyway Shock:

Vil de ansatte kunne beslutte sig dagen før eller senest om formiddagen (den ansvarlige)?

Jeg kunne forestille mig en fast madordning hvor der bliver leveret dagens ret med mindre at der er er bestilt andet inden kl 12:00 (?).

Kuvertprisen kunne nok holdes på 80-100 kr plus måske et lille leveringsgebyr - er det for meget hvis det er de ansatte der selv betaler, eller vil det være hotellet der betaler?

Der må vel også være andre natarbejdere der kunne være interesseret i en sådan ordning (?) - hvad spiser f.eks. politifolk om natten?

Alternativt er selvfølgelig en frossen færdigret til microen, men her er der jo ikke frisk salat, en god bagt kartoffel, etc. til.

Lad mig høre lidt mere Shock.

Tilmeldt 2. Dec 06
Skrevet kl. 22:12
>Hvorfor tager et af hotellerne ikke den forretningsmulighed nu når de (måske) allerede har et storkøkken?
Ja, der er ikke personale til det. Vi er én person på hvert hotel, så det er ikke muligt at være væk fra receptionen længere tid af gangen.

>Hvad mener du med at maden skal leveres ud kl 01:30 - bliver folk da sultne der, eller skal maden varmes op af hotellet senere efter behov?

Der har man tid til at spise det.

>Har du nogen ide om hvor mange kuverter et hotel typisk har behov for på eks. en mandag og en lørdag?

En til hvert hotel, og vi er indtil videre 3 hoteller der er gået sammen.

>Jeg kunne forestille mig en fast madordning hvor der bliver leveret dagens ret med mindre at der er er bestilt andet inden kl 12:00?
Ja lige præcis.

>Kuvertprisen kunne nok holdes på 80-100 kr plus måske et lille leveringsgebyr - er det for meget hvis det er de ansatte der selv betaler, eller vil det være hotellet der betaler?

Det bliver nok hotellet som betaler størstedelen.

/Shock

Fra Humlebæk
Tilmeldt 1. Jan 06
Skrevet kl. 11:54
Hmmm - 1 person på hvert hotel  - der røg en del af det interessante tror jeg.

For at det skal blive sjovt (og ikke bare overlevelse) at køre et sådan køkken skal man op på min 80 kuverter i gennemsnit pr. dag, og hvis de skal leveres enkeltvis inden for en kort tidsramme (eks. 1 time) skal man bruge mange chauffører/biler, sikkert en 15 stykker. Bare det at skaffe 15 personer med egen bil der vil arbejde 1-2 timer hver nat, til en lav løn, er meget svært kan jeg forestille mig.

Hvis derimod maden kunne leveres i løbet af dagen - stadig med frisk salat, spæde grønsager, etc. - og det varme (alt er selvfølgelig tilberedt samme dag i køkkenet) bliver varmet op af personen selv, så tror jeg at det kunne hænge sammen.

Vil det stadig være interessant for hotellerne tror du?

Tilmeldt 2. Dec 06
Skrevet kl. 13:21
Jeg har ikke sagt at alle hoteller nødvendigvis skal have det samtidig. Jeg er åben for at varme det selv. Men hvis nogen kender et firma som udbyder levering af mad, som måske ville være interesseret i dette... Så smid lige et link

/Shock

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)