Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post danmark + shopify

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nået til slutfasen af mine undersøgelse ang start af en webshop.

Jeg er mest glad for shopify's simple opbygning.

Men jeg kunne godt bruge samarbejde imellem shopify og postdanmark pakkelabel print og t&t.

Er der nogen der er faldet overløsninger på dette?

Når man køber en pakkelabel i post.dk netbutik taster man adresser osv ind med det samme?

Jeg skal sælge produkter hvor jeg vil tro at pakkens værdi ligger i snit på 2-300kr 1-2kg.

Kan det svare sig at sende det som maxi breve. Jeg ved godt der ikke er forsikring der.

Er det gamblet værd?

Mvh

Frederik

Fra Skanderborg
Tilmeldt 25. Mar 12
Indlæg ialt: 89
Fra  S Skrevet kl. 21:36

Lytter lige med her :)

Laver logo'er, websites, banner mm. til billige penge. Send mig en PM eller en mail på fs50244@gmail.com

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 21:42

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Tilmeldt 26. Mar 12
Skrevet kl. 22:11

Det gjorde mig lidt klogere på noget papir gang. 

Tak for hjælpen indtil videre.

Så mangler jeg kun et app der gør arbejdet for mig Cool

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:12

Hej Frederik

Hvis du skal sende som pakker, så vil en Post Danmark Webpack løsning være den rigtige.

I skrivende stund findes der ikke en integration mellem Shopify og Webpack, så det er copy/paste mellem de to systemer. Alt afhængig af mængden af ordre også en overkommelig opgave.

Hvis du bare skal sende som brev (begrebet maxibrev findes ikke længere), så kan du printe adressen direkte fra Shopify via den gratis app PixelPrinter. Der findes også andre "printe"-apps i app store, så kig dig lidt omkring.

/Ole

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:51

Hvad angår copy/paste så kan det ikke anbefales. Du skal ikke op på ret mange daglige forsendelser inden det bliver møg-irriterende (og jeg taler af erfaring;-)).

Jeg fandt denne: https://www.e-cart.dk/ Jeg kender ikke siden og den ser ikke helt frisk ud, men pointen er, at der faktisk ER udviklet en integration. 

Hvad angår forsendelser som brevpost, så koster det kr. 58,- at sende op til 2 kg. Den pris kan du få billigere med en erhvervsaftale med Post Danmark, GLS eller lignende. Vi sender selv en del lavvægtige (<500 gram) "pakker" som brevpost. Over en periode på nogle måneder registrerede vi alle omkostninger forbundet med dette inkl. udgifter til mistede forsendelser og fremsendelse af ny. Disse udgifter satte vi op imod hvad det ville have kostet at sende som pakkepost. Resultatet var, at til trods for gode pakkepriser hos Post Danmark, kan det godt svare sig for os at sende som brevpost. Hertil skal dog siges at vores lavvægtige forsendelser heller ikke er så meget værd, så konklusionen kan ikke bruges af andre end os selv. 

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Tilmeldt 26. Mar 12
Skrevet kl. 16:50

Lige lidt offtopic spørgsmål:

Er min omk. beregning nogenlunde præcis? 

Der mangler abo. hos feks quickpay eller epay + 1000kr årligt gebyr for Dankort

Udgiftsberegning på kundekøb for 250 kr 
Dankort Gebyr i kr
Varekøb 250
Nets 0,01 % af transaktions omsætning 0,25
Nets kort gebyr 1,45
Shopify 2% af omsætning  5
Euroline 2.05% af oms 5,125
Dansk moms 25% 50
Omkostning pr ordre. 61,825
Beløb tilbage til vare og drift pakning 188,175
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 17:44

Det ser næsten rigtigt ud, men du skal vel ikke betale gebyrer til både Nets og Euroline for den samme ordre???

Mht. Shopify ville jeg tænke mig om en ekstra gang. De 2 % de tager af omsætningen kan gå hen og blive en dyr shopløsning. I hvert fald når du også skal betale en fast månedlig omkostning + opsætning af shoppen. Det kommer naturligvis an på om det er et hobbyprojekt eller det er meningen du skal kunne leve af det.

Jeg kender ikke avancen på dine varer med lad os blot sige du skal omsætte for 1 mio for at kunne hæve løn til dig selv. Så skal du reelt smide 1.000.000*0,02/12= 1666 kr ekstra om måneden!!!

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 18:36
Jojo, men med en omsætning i den størrelse, så vil man opgradere sit Shopify abonnement, så de 2% bliver til 1% eller 0%

Så man vil aldrig komme så højt op i månedlig betaling.

Tilmeldt 26. Mar 12
Skrevet kl. 19:17

Har også kigget på en magento go løsning, men der er gateway % bare 1.5% højere så 

det går nok lige op.

Jeg har kigget på de danske modstykker til meganto go, shopify og volusion.

Synes bare ikke de tiltaler mig på samme måde i forhold til pris og udførelse af sidderne.

Men det er min opfattelse.

Det her et projekt der skal køre sidde løbende med mit daglige arbejde.

Jeg har set penge af til drift i 12 mnd og mindre varelager. Det er en test om man kan tjene et par mønter på min hobby. Nej det er ikke børnetøj.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)