Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prøvevarer uden kommerciel værdi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I en prove-of-sale fase skal jeg have sendt nogle vareprøver fra et land uden for EU. Det drejer sig om vin, som ikke har nogen kommerciel værdi for mig (jeg skal altså ikke sælge disse flasker, ej heller betale for dem). I den forbindelse rejser der sig følgende spørgsmål, som jeg gerne vil bede om Jeres hjælp til:

1. Skal jeg nødvendigvis registreres som importør for at få tilsendt disse vareprøver (når jeg ikke har et økonomisk mellemværende)?

2. Skal der betales told og/eller punktafgift af varerne, selvom der ikke er et økonomisk mellemværende mellem leverandøren og jeg, og jeg ikke skal sælge dem videre?

3. Andre forhold jeg skal være opmærksomme på i denne fase?

På forhånd tak for Jeres input.

Mvh
Jan

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12903
Skrevet kl. 10:50

Vin uden kommerciel værdi den tror jeg ikke du skal regne med at tolden vil acceptere, udover told skal der også betale alkohol afgift.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56

Jeg har selv undersøgt lidt - og i tilfælde af andre har brug for info - vil jeg dele den her. Det er sikkert basis viden for mange men ikke undertegnede i en opstartsfase.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl:

1. Ja.

2. Ja. Udover punktafgiften skal der betales moms af punktafgiften (selvom der ikke er et økonomisk mellemværende mellem leverandør og importør).

3. Det virker som om man skal betale moms af fragten indtil EUs grænser.

/Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00

Ravn: Tak for svar. Jeg forstår hvad du mener, men jeg har prøvet at eksplicificere dette ved at skrive, at der ikke er et økonomisk mellemværende mellem leverandør og importør (undertegnede), samt at det er prøver og ikke til videresalg. Det er i min terminologi 'uden kommerciel værdi'.

Vil du prøve at uddybe hvordan du forstår 'uden kommerciel værdi', samt hvad du mener med jeg ikke 'skal regne med at tolden vil acceptere'?

Takker.

/Jan

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 18:52

Fragt til og fra "uden for EU" er der ikke moms på fragten.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12903
Skrevet kl. 18:57

opfrabunden:

Vil du prøve at uddybe hvordan du forstår 'uden kommerciel værdi', samt hvad du mener med jeg ikke 'skal regne med at tolden vil acceptere'?

NU er det jo ikke et spørgsmål om hvordan jeg forstå det, men hvad SKAT mener  om sagen.   Prøv at snak med dem.

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)