Så fordi man er under en overenskomst, så bliver man pr. automatik bedre til sit job? Det er simpelthen en kvalitet i sig selv, at være under en overenskomst? Jeg er dog helt enig i, at der skal forhandles en overenskomst. Indenfor disse rammer, skal det selvfølgelig være muligt at forhandle sig til en individuel løn. |
Og nu bliver jeg for alvor rasende på 3F.
I denne artikel fra dagens BT, siger 3F formand Poul Erik Skov Christensen blandt andet følgende:
- Ejeren ønskede ikke længere at betale den løn, han skulle i henhold til den gældende overenskomst. Han tegnede derfor i stedet overenskomst hos Krifa. Det var løndumping,
- Arbejdsgiveren vil gerne have et frit valg. Men det frie valg kommer vores medlemmer til at betale for. For når folk bliver ledige og får dagpenge, så kan de få anvist forskellige arbejdsplader som f. eks. denne restaurant. Så hvis ikke vi sikrer, at de forskellige arbejdspladser har ordentlige overenskomster, så må vores medlemmer acceptere at blive anvist jobs, hvor lønnen er 10 eller 20 procent lavere
Enten er manden direkte fuld af løgn, og forsøger at manipulere sig ud af en ekstremt dårlig sag, ved at beskylde Vejlegården for at lønne dårligt og lave direkte løndumping (dårlig løn kan alle danskere jo forholde sig til), og det er derfor at de laver denne blokade. Eller også er han bare uvidende.
Om det er det ene eller andet er i min verden lige slemt. For enten forsøger han bare at lyve, eller også aner han ikke hvorfor de er i gang med en konflikt.
Og grunden til at jeg mener dette, er denne artikel fra Vejle Amts Folkeblad, hvor 3F's gruppeforman, Henning Troelsen udtaler:
- Økonomisk lønner han sine folk bedre end overenskomsten, så der er luft til, at han kunne indgå en overenskomst med os
Fy for satan 3F!!