Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 22 ud af 39 (387 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Men så risikerer vi jo, at de gode lønninger går til dem, der er gode til at fohandle, frem for til dem, der er gode til deres job. Taberne bliver dem, som måske er generte og beskedne eller ikke taler så godt med chefen. Det tror jeg ikke på, vil optimere kvaliteten i f.eks. en produktion eller en salgsenhed.

Så fordi man er under en overenskomst, så bliver man pr. automatik bedre til sit job? Det er simpelthen en kvalitet i sig selv, at være under en overenskomst?

Jeg er dog helt enig i, at der skal forhandles en overenskomst. Indenfor disse rammer, skal det selvfølgelig være muligt at forhandle sig til en individuel løn.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og nu bliver jeg for alvor rasende på 3F.

I denne artikel fra dagens BT, siger 3F formand Poul Erik Skov Christensen blandt andet følgende:

- Ejeren ønskede ikke længere at betale den løn, han skulle i henhold til den gældende overenskomst. Han tegnede derfor i stedet overenskomst hos Krifa. Det var løndumping,

- Arbejdsgiveren vil gerne have et frit valg. Men det frie valg kommer vores medlemmer til at betale for. For når folk bliver ledige og får dagpenge, så kan de få anvist forskellige arbejdsplader som f. eks. denne restaurant. Så hvis ikke vi sikrer, at de forskellige arbejdspladser har ordentlige overenskomster, så må vores medlemmer acceptere at blive anvist jobs, hvor lønnen er 10 eller 20 procent lavere

Enten er manden direkte fuld af løgn, og forsøger at manipulere sig ud af en ekstremt dårlig sag, ved at beskylde Vejlegården for at lønne dårligt og lave direkte løndumping (dårlig løn kan alle danskere jo forholde sig til), og det er derfor at de laver denne blokade. Eller også er han bare uvidende.

Om det er det ene eller andet er i min verden lige slemt. For enten forsøger han bare at lyve, eller også aner han ikke hvorfor de er i gang med en konflikt.

Og grunden til at jeg mener dette, er denne artikel fra Vejle Amts Folkeblad, hvor 3F's gruppeforman, Henning Troelsen udtaler:

- Økonomisk lønner han sine folk bedre end overenskomsten, så der er luft til, at han kunne indgå en overenskomst med os

Fy for satan 3F!!

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Jeg er dog helt enig i, at der skal forhandles en overenskomst. Indenfor disse rammer, skal det selvfølgelig være muligt at forhandle sig til en individuel løn.

Jamen, så er vi jo helt enige.

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Zenia:

I har helt ret i at det er noget svineri af 3F.

En af de måder vi kan hjælpe restauranten på er.

Lav en indkøbs kæde for restauratøren.

Ring eller opret en mail  kæde for indkøb her kunne bruges dropbox.

restauratøren kunne så lægge indkøbs sedler ind I Dropbox en i kæden kunne så tage indkøbs sedlen handle og levere.

Skulle der opstå problemer ved levering må politiet jo tilkaldes. :-)

bare et forslag.

Hilsen

Maj-Britt Svane

Svane broderi

http://www.tvsyd.dk/artikel/146952:3F-ivaerksaetter-udvidet-blokade

Kan det virkelig passe at 3F vil uhindret bryde grundloven?

§ 74
Alle indskrænkninger i den fri og lige adgang til
erhverv, som ikke er begrundede i det almene vel,
skal hæves ved lov.
§ 75
Stk. 1. Til fremme af almenvellet bør det tilstræbes,
at enhver arbejdsduelig borger har mulighed for
arbejde på vilkår, der betrygger hans tilværelse.

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 4 person

hej.

Som jeg tidligere har skrevet i denne tråd; "Klap lige hesten" før følelserne løber helt løbsk.

Lad os lige for et øjeblik se bort fra, hvem man føler sympati for eller har antipati mod i denne sag. Det kan måske være svært MEN PRØV !

Så tager vi de helt objektive/ufarvede briller på for en stund. 

Stller vi os selv spørgsmålet, hvem følger loven og hvem gør ikke? Vi må så stadig med de upartiske briller på, konstatere at 3 F har loven på sin side, SÅDAN ER DER BARE.

Så fik vi det slået fast, 3F følger de demokratiske spilleregler på området til videre.

Så er der nogle (og specielt i denne tråd) der mener at denne lov er både usympatisk (følelsesladet) og gammeldags, og loven (den arbejdsretslige) skal laves om, og det er jo en ærlig sag, at have det synspunkt, og måske endda berettiget anno 2012.

Så skal vi lige spørge os selv om følgende; "Hvorledes laver vi i et demokrati en lov om ?"  Det ved vi vist alle sammen, men jeg kan da godt kort skitsere hvorledes man IKKE gør !

Man ændrer ikke loven ved at blæse på den. Loves skal naturligvis følges indtil den er ændret, ikke sandt ? 

Det nytter vel ikke at vi alle begynder at køre 100 km/timen på landeveje og 150 km/timen på motorveje inden loven om hastigheder er ændret, OK vi kan da godt, men så overtræder vi altså en demokratisk vedtaget lov, og gør os selv til lovbrydere, ikke sandt ?

Jeg anser enhver form for civil ulydighed og selvtægt, som et angreb på vores demokrati, hvad enten det falder i min smag eller det modsatte.

Jeg må respektere at Hr. Rosenstrand fra sin udenlandske "rosengård" harmes over loven, det har vi jo lov til samtidig med at vi respekterer demokratiet, men Hr Thorborg er på afveje når han siger at "der skal en flok hærdebrede bøller til hjælp" og han kraftig ville overvejde dette i denne forbindelse for "bøller skal bekæmpes med bøller". Så angriber han de demokratiske spilleregler og dermed selve demokratiet.

Nej, når man vil have en lov ændret, så må man skaffe sig det nødvendige flertal de rigtige steder og på de rigtige tidspunkter, og hurra for det !

Det er egentlig ganske forfærdeligt at man angriber 3F´hjemmeside, så er "bøller bekæmpet med bøller" og så skal vi lige huske at 3F egentlig ikke kan kaldes dette sålænge man holder sig indenfor lovens rammer, hvorimod selvtægt er kriminelt.

Læg mærke til, at jeg i dette indlæg overhovedet ikke har beskæftiget mig med, at bryde sig om det ene eller andet, men udelukkende beskrevet hvorledes et demokrati fungerer.

Til alle dem der ikke bryder sig om 3F`s metoder - I må kæmpe med demokratiske midler for at få loven ændret. Spild ikke krudtet på at blive forargede, men gå ind i en polistisk kamp for at få loven ændret. Når I så har mønstret flertallet så har I muligheden.

Fortsætter denne tråd er det jo helt OK, at vi tilkendegiver hvilken holdning vi har, men  vi skal tænke os godt om inden vi anbefaler eller opfordrer til lovbrud. 

Hvis jeg feks ikke respekterer skattelovgivningen, men opfordrer eller vejleder alle til at snyde så meget som muligt, altså træde udenfor skattelovens rammer, ville jeg næppe få megen medhold her på Amino - eller ???

Jeg ville i alt fald blive meget led ved, at nogen blev sure eller forargede fordi  jeg fulgte gældende lov, og jeg ville blive direkte forskrækket hvis nogen angreb mig udelukkende fordi de mente at loven var forkert og burde laves om. Hvis dette skete var de farvel til demokratiet.

god søndag og bedste hilsner Sören

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

sören :
Stller vi os selv spørgsmålet, hvem følger loven og hvem gør ikke? Vi må så stadig med de upartiske briller på, konstatere at 3 F har loven på sin side, SÅDAN ER DER BARE.

Og det gør Vejlegården ikke? At 3F Vælger at misbruge deres rettigheder og køre hetz på Amin SKOV er for langt ude.. 

sören :
Så fik vi det slået fast, 3F følger de demokratiske spilleregler på området til videre.
 

21. kapitel

Forskellige almenskadelige handlinger

§ 193. Den, der på retsstridig måde fremkalder omfattende forstyrrelse i driften af almindelige samfærdselsmidler, offentlig postbesørgelse, telegraf- eller telefonanlæg, radio- eller fjernsynsanlæg, informationssystemer eller anlæg, der tjener til almindelig forsyning med vand, gas, elektrisk strøm eller varme, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 år.

Stk. 2. Begås forbrydelsen groft uagtsomt, er straffen bøde eller fængsel indtil 6 måneder

sören :
Man ændrer ikke loven ved at blæse på den. Loves skal naturligvis følges indtil den er ændret, ikke sandt ? 

Hvordan følger Amin Skov ikke loven?

sören :
Det nytter vel ikke at vi alle begynder at køre 100 km/timen på landeveje og 150 km/timen på motorveje inden loven om hastigheder er ændret, OK vi kan da godt, men så overtræder vi altså en demekratisk vedtaget lov, og gør os selv til lovbrydere, ikke sandt ?

Det nytter vel ikke at vi alle begynder at køre 100 km/timen på landeveje og 150 km/timen på motorveje inden loven om hastigheder er ændret, OK vi kan da godt, men så overtræder vi altså en demekratisk vedtaget lov, og gør os selv til lovbrydere, ikke sandt ?

Referere du til den aftale LO & KAF lavede i arbejdsretten at 3F ikke måtte opfordre til Kundeboykot.. Altså 3 gange igennem konflikten? OG de gør det på de forskellige caféer i Århus stadigvæk.

sören :
Det er egentlig ganske forfærdeligt at man angriber 3F´hjemmeside, så er "bøller bekæmpet med bøller" og så skal vi lige huske at 3F egentlig ikke kan kaldes dette sålænge man holder sig indenfor lovens rammer, hvorimod selvtægt er kriminelt.

Det kan du bande på man kan. De er engang bøller, der misbruger enhver magt de har på at PRØVE at bibeholde deres magt monopol, som er godt på vej ned i skraldespanden.

sören :

Hvis jeg feks ikke respekterer skattelovgivningen, men opforis nogen villedrer alle til at snyde så meget som muligt, altså træde udenfor skattelovens rammer, ville jeg næppe få megen medhold her på Amino - eller ???

Jeg ville i alt fald blive meget led ved, at nogen blev sure eller forargede fordi  jeg fulgte gældende lov, og jeg ville blive direkte forskrækket hvis nogen angreb mig udelukkende fordi de mente at loven var forkert og burde laves om. Hvis dette skete var de farvel til demokratiet.

Igen.. går jeg udfra du stadigvæk tror at Amin Skov gør noget ulovligt ? :)

Og jeg har taget i betragtning at du forholder dig neutral med en hældning til 3F(min personlige mening)..


3F burde bekymre sig om DERES medlemmere i kastrup lufthavn og andre steder hvor der faktisk er medlemmere der kan bruge hjælp og fokus. 

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

@bruunmedia - jeg bad om lidt objektivitet, forstået sådan, at det bør være muligt at diskuterer det arbejdsretslige system og en eventuel ændring af dette, uden at komme med kommentarer til den aktuelle sag.

Jeg vil gerne holde mig neutral både til 3F og til Vejlegården og udelukkende se på om fagbevægelsen generelt har lovmæssig belæg for at sanktionere - og det har de, det står jo klart.

jeg kender udemærket dit synspunkt i sagen "Vejlegården" - spørgsmålet for mig var mere det "kriminelle" drejning der er sket, altså at jeg opfatter det som et angreb på demokratiet, når man forsøger at sætte en lov udenfor virkning.

http://politiken.dk/debat/profiler/kristianmadsen/ECE1695790/borgerlighedens-falske-frihedskaemper/

mvh 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

sören :

@bruunmedia - jeg bad om lidt objektivitet, forstået sådan, at det bør være muligt at diskuterer det arbejdsretslige system og en eventuel ændring af dette, uden at komme med kommentarer til den aktuelle sag.

jeg kender udemærket dit synspunkt i sagen "Vejlegården" - spørgsmålet for mig var mere det "kriminelle" drejning der er sket, altså at jeg opfatter det som et angreb på demokratiet, når man forsøger at sætte en lov udenfor virkning.

mvh 

Jamen der er lige fedtet på begge sider med beskyldningerne, og sådan er det når store fronter er trukket op..

Men nu render Amin Skov som hovedpersonen fra Vejlegården's side ikke rundt og siger at 3F gør ulovligheder, men tager det med forholdsvis oprejst pande.. Poul Erik til gengæld kaster med Løn Dumpning og 3F Vejle kaster med bannere og materialer der siger at de ikke har ordenlige arbejdsforhold. 

jeg mener personligt at 3F angriber demokratiet & ytringsfriheden ved at begrænse vores fri valg, og mulighed for at købe vare af andre virksomheder i Danmark.

Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Det gør mig mere rasende at mange af jer tilsyneladende ikke kender til konflikten, og til hvordan arbejdsmarkedet i Danmark er bygget op. Og endelig forskellen på de to overenskomster. Læs evt. lidt her: http://billeder.3f.dk/Image.ashx?File=%7BC8095FFD-2798-4073-855C-0C0C7CD6F48E%7D%2F5ad369b9-a5df-4d57-bad1-09f9d3db2dc5.pdf

 Derudover blev tre medarbejdere på Vejlegården tvunget over i Krifa, eller ville de stå uden job, og hvis de ikke blev meldt ud af 3F, kunne Vejlegården ikke opsige deres overenskomst med 3F, som de havde inden Amin overtog resturanten. Du kan evt. læse mere i politiken kultur s. 8 i dag. 
Desuden har jeg en ven, som blev tvunget over i Krifa, ellers ville han stå uden job, hvad ville du vælge? De må jo ikke spille sig kritiske overfor Amin, eller bliver de fyret. Er det ikke at undertrykke ytringsfriheden?  

Side 22 ud af 39 (387 indlæg)