Jeg er ved at skabe en ny portal for juridiske dokumenter. På hjemmesiden www.harjegret.dk kan man allerede hente mange gratis kontrakter ned. Det er målet med www.harjegret.dk, at der med tiden vil blive skabt en portal, hvor de fleste standard kontrakter kan findes. Alt hvad der ligger på www.harjegret.dk er gratis og vil blive ved med at være gratis. Hvis du mangler en kontrakt så prøv at se, om den kan findes hos www.harjegret.dk. Man er meget velkommen til at uploade nye kontrakter, eller komme med forslag til forbedringer af de eksisterende kontrakter. På siden findes også et forum, hvor der kan stilles juridiske spørgsmål. |
Hej Torben,
Tjekkede lige din/jeres side ud.
Grundlæggende synes jeg det er en superfed ide at tilbyde juridiske dokumenter til gratis download. Når jeg alligevel tager "negativhatten" på så skal det ikke tages som udtryk for at jeg er negativ men snarere som ting jeg ville ændre.
1) Det fremgår ikke hvem I er? Blot at I er en gruppe jurister? Har I arbejde ved siden af, er I studerende eller?
Det ville helt sikkert styrke tilliden til dokumenterne hvis man som bruger ved hvem der står bag.
2) Den gode juridiske rådgivning er en helhedsorienteret løsning som ikke kan løses med onlinedokumenter. Du skal have helheden med i rådgivningen for at skabe maximum værdi for klienten. Onlinedokumenter vil selvfølgelig altid være en standardiseret løsning men jeg savner mere info om de enkelte styrker og svagheder samt alternative formuleringer.
Tag for eksempel et kig på jeres fuldmagt, det er noget af en generalfuldmagt må man sige. En alternativ formulering kunne for eksempel begrænse sig til specifikke forhold osv.
På det kontor hvor jeg fik min juridiske opdragelse (pt DK's førende) havde vi f.eks. 10 forskellige standarder for vedtægter/aktionæroverenskomster mv. De kunne så files til for at skabe værdi og et perfekt match for kunden.
3) Endelig savner jeg selvfølgelig de selskabsretlige dokumenter ((-:
/Banditten