Vil I gøre mig en tjeneste og se denne hjemmeside ud: http://lektiehjælp.dk/ Det er godt nok en utrolig kedelig hjemmeside. Jeg har en masse bedre ideer, men er i tvivl om, hvornår jeg bryder loven om plagiat. Hvis jeg laver en hjemmeside med lektiehjælp i domænet, men som tilbyder lidt af det samme, men meget mere, kan jeg risikere at blive kaldt i retten. Når den hjemmeside jeg linker til er så dårlig efter min mening ( ja, min mening, jeg kunne gøre det bedre ), må jeg så ikke forbedre det? Lad os tage Facebook. Det er jo egentlig en forbedring af MySpace. Hvad er mine odds for at blive slæbt i retten af ham, der har lektiehjælp.dk? og hvordan står jeg stillet. Jeg har ideer til noget meget bedre end det, han tilbyder, men nu har han jo domænet. Men måske er det bare mig. Jeg er igang med at læse en bachelor i E-konceptudvikling, og hvis jeg faldt over hans hjemmeside, ville jeg hurtigt fordufte igen. I dag er det nødvendigt, at det ligner lidt ala Facebook. Måden det er bygget op på, for at tiltrække folk. Måske er det bare mig, hmm. Skal lige siges, at jeg har budt på hans domæne :) 800kr :), nu er man jo studerende. |
Hej Thomas
Du må hjertens gerne lave en side som handler om det samme, det skulle der ikke være noget problem i. Problemet ligger i, hvis du begynder at kopiere teksterne fra den nuværende side. Dette er ikke rimeligt overfor den som har siden, og som har brugt tid på at skrive teksterne.
Håber det var svar nok. :)