Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne med bindestreg hvor andet firma har uden

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var til et foredrag om immaterielle IT rettigheder, og umiddelbart vil jeg tro den ligger lige på grænsen. Domænet er ikke 100 procent unikt, men synes nok det grænser sig til at være lige frækt nok. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 22:55

Folmand:

Jeg var til et foredrag om immaterielle IT rettigheder, og umiddelbart vil jeg tro den ligger lige på grænsen. Domænet er ikke 100 procent unikt, men synes nok det grænser sig til at være lige frækt nok. 

ja det er superfrækt :)

I enhver situation ville de klage og bede om at få domænet overdraget.

Jeg leger lidt med dem og skriver godt indhold om deres virksomhed og ranker nr 2, på siden er der et link der ikke er direkte konkurrerende men i samme branche. På den måde håber jeg at jeg kunne skabe lidt potentiel trafik for min målgruppe og at de vil se igennem fingre med det :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 23:16

Thomas Clausen:

Folmand:

Jeg leger lidt med dem og skriver godt indhold om deres virksomhed og ranker nr 2, på siden er der et link der ikke er direkte konkurrerende men i samme branche. På den måde håber jeg at jeg kunne skabe lidt potentiel trafik for min målgruppe og at de vil se igennem fingre med det :)

Hvor unikt er deres navn? Ala "Fitnessdk.dk" unikt?

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:26

Morten:

Thomas Clausen:

Folmand:

Hvor unikt er deres navn? Ala "Fitnessdk.dk" unikt?

ja så unikt :)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 23:44

Når du spørger, så ved du jo godt at du ikke må.

Prøv at købe Co-ca-co-la og se hvad der sker. Du må ikke snylte på et andet firmas brand/produkter.

Prøv at søg på sagen "Lærkevang og Arla" - den er en meget godt sag på hvor stor beskyttelse der er af brands/produkter.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:54

Anders Skovsende:

Når du spørger, så ved du jo godt at du ikke må.

Prøv at købe Co-ca-co-la og se hvad der sker. Du må ikke snylte på et andet firmas brand/produkter.

Prøv at søg på sagen "Lærkevang og Arla" - den er en meget godt sag på hvor stor beskyttelse der er af brands/produkter.

i lærkevang sagen ville de have ladet ham beholde domænet hvis han ikke var begyndt at nedgøre deres produkter, dvs at der er en lille mulighed for at man kan få lov at beholde domænet hvis man skriver positive ting om deres hjemmeside, samt henviser til den.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:59

Hvad med makedon-als.dk eller facebog.dk eller andre sjove efterligninger? Hvor langt må man gå ifølge loven?
Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 23:59

Det kunne være en smart ide, men jeg tror desværre ikke det kommer til at gå. De vil jo nok indlægge klage ved domæneklagenævnet som det mindste når de finder ud af det, og så er jeg rimelig sikker på at du bliver bedt om at overdrage domænet til dem.

Jeg har ikke lige noget referencepunkt for dette, men de sager jeg har læst igennem inde fra nævnet synes jeg har givet mig den ide om at dette er et stort no-go.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:43

Selv uden de juridiske vanskeligheder er ideen fjollet. Hvis søgeordet er for eksempel: Fætter BR så søger de folk jo efter fætter BR's hjemmeside. Jo du kan måske godt få nogle kliks, men det er jo ikke det folk leder efter, så hvordan skal du tjene penge på dem?

Høj søgevolumen betyder jo ikke at man automatisk kan profitere på den. Søgeordet Bilka har også en kvart million søgninger per måned, men hvordan vil du profitere på folk der gerne vil ind på bilka's hjemmeside? :)

Det er en ærgelig trend at flere og flere på amino leder efter black/greyhat metoder til at tjene penge på. Seriøst hvilket keyword ville du foretrække? Bilka med 250k søgninger per måned eller "køb fryser" med 300 søgninger per måned? (fiktionel)

Jeg ved i hvert fald godt hvilken jeg ville vælge. 

Man kan sagtens lave profitable adsense (eller lignende ppc kampagner) sider der er baseret på at give brugeren information, men hvis brugeren leder efter en specifik side og ikke får den vil de enten:

A) Gå ud af din side med det samme

B) Klikke på det link du var så flink at lave til den rigtige side og derved igen smutte direkte igen

Så er alternativet at du laver et ripoff, lidt ligesom de der tosser der var meget aktive på amino for ikke så lang tid siden der lavede den der apple shop kopiside, hvor folk var i den illusion at de købte af apple, men det er jo mega blackhat og din side bliver lukket ned så snart firmaet opdager det.

Jeg håber at du kunne bruge det til noget, 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)