Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem betaler "første" fragt ved defekt/forkert vare?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt lidt over hvem som skal betale for den første fragt(fra sælger til kunde) når varen er forkert/defekt? Returfragten skal sælgeren betale, men den første fragt skal sælgeren vel også betale? Sælgeren kan selvfølgelig sende en ny vare afsted, men hvis der nu ikke er flere af pågældende vare eller sælger har skrevet forkerte oplysninger omkring varen, så har kunden vel ret til at få refunderet den første fragt?

Jeg tænkte at der var en herinde som vidste hvad reglerne/loven siger omkring det, for jeg synes ikke at jeg kan finde noget om den første fragt nogen steder... :)

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:02

Kender ikke lige til lovgivningen omkring emnet, men ved dog, at ASOS & Smart Guy, de lader kunden betale for fragten retur.

/ millard

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 14:09

Er det også selvom at fejlen ligger hos sælgeren? Altså forkert vare, defekt vare eller lignende..?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 14:10

thelonely:

Jeg har tænkt lidt over hvem som skal betale for den første fragt(fra sælger til kunde) når varen er forkert/defekt? Returfragten skal sælgeren betale, men den første fragt skal sælgeren vel også betale? Sælgeren kan selvfølgelig sende en ny vare afsted, men hvis der nu ikke er flere af pågældende vare eller sælger har skrevet forkerte oplysninger omkring varen, så har kunden vel ret til at få refunderet den første fragt?

Jeg tænkte at der var en herinde som vidste hvad reglerne/loven siger omkring det, for jeg synes ikke at jeg kan finde noget om den første fragt nogen steder... :)

Kunden betaler altid den første fragt, hvis du opkræver den i dit betalingsforløb

Hvis der er reklamation på varen og den skal sendes tilbage til dig, betaler du denne.

Når du så har lavet varen og sender den tilbage til kunden, betaler du også dette.

Håber det dækkede dit spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

Hvis jeg har modtaget en defekt, ødelagt vare eller forkert vare fra en webbutik, så har jeg altid fået betalt begge fragtveje.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15067
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis varen er defekt eller forkert, så er det sælger, som skal dække samtlige fragtomkostninger både frem og tilbage... En privatkunde kan aldrig pålægges sådan en udgift, når fejlen ligger hos sælger...

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 15:24

Tak for svarene, også selvom nogle var mere brugbare end andre... Big Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)