Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis alternativ til photoshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg desværre ikke tilbyde - men næsten!
Jeg elsker Photoshop, er vild med at lege med billeder!
Beskære, farve, lægge tekst på... men det bedste er:

MAN KAN ARBEJDE I LAG!!

Men Photoshop koster kasse.... der er også uendelige muligheder i programmet, men hvor mange af funktionerne bruger man egentlig? Fritlægge billeder.. Beskære og ændre i pixel størrelse, bygge i lag, gemme i flere forskellige fil formater....

Jeg har fundet et gratis program der kan meget af det samme og det vil jeg selvfølgelig gerne dele med jer alle her på Amino!

Download programmet her: http://www.gimp.org/

Og god påske til jer alle!

Mathilde

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:37

Fint tip - Synes dog generelt ikke om, at man lover en gratis ting, som reelt set er noget andet.

En mere sigende overskrift havde vel være "gratis alternativ til photoshop".

Jeg ville også blive slemt skuffet, hvis jeg blev lovet en Iphone, men fik stukket en HTC i hånden ;D (lad religionskrigen begynde!) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 11:44

Gimp er helt sikkert et godt alternativ.

Men.... Man kan også bare have sin photoshop-licens på abonnement. Jeg betaler et månedligt beløb for at have en aktiv cs-pakke. Inkl. opdatering til cs6 (når den endeligt kommer). På noget der ligner 2,5 år har jeg betalt så meget som en ny pakke koster. Levetiden på pakkerne svinger, men mener det er omkring 1-2 år før man igen skal opdatere. Ganske vist billigere hvis du allerede har en pakke.

Og så kan jeg jo bare opsige mit abonnement - eller sætte det på hold. Fungerer ret godt.

:) Kim

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 11:48

Jacob Becker | BBmassage.dk:
En mere sigende overskrift havde vel være "gratis alternativ til photoshop".

Helt enig, har tilladt mig at rette overskriften. Da den anden er sygt misvisende. 

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Rygestopdoc.dk Skrevet kl. 12:03

Vil bare lige oplyse om at der er en gratis version af photosop online, som ikke kræver download.

Se her

Ellers så er Gimp dette eneste rigtige alternativ hvis det skal være gratis, men det er altså ikke helt så nemt at bruge som photoshop.

rygestop dag for dag

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 12:15

Hej Mala

Kan se hvad du mener med "misvisende overskrift", der var jeg lige lidt hurtig nok i vendingen.

Tak for rettelsen :-)

Mathilde

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 12:07

Hvis man benytter sig af Mac er Pixelmator også et glimrende bud på et godt alternativ til Photoshop (det er dog ikke gratis, men koster ca. 170 DKK).

I kan se det her.

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Paint.net er perfekt til at lave webdesign med, og har alt der skal til.  

Hardcore billedredigering og tungt grafisk arbejde er photoshop dog bedre til. 

Med paint.net kan du samtidig arbejde og gemme i PSD-filer - Du skal dog installere et plugin før dette er muligt (meget nemt). Det er samtidig plugin baseret, så der er massere af features at hente. Det Samtidig et 100% gratis projekt. 

Det er super nemt at komme i gang med, dog skal du alligevel afsætte lidt tid før du kommer til at skabe flotte designs. Det kan spare dig for enorme summer af penge at du kan designe dit eget site, samt lave ændringer i dit eget. 

Interface'et minder meget om paint som er dafualt på en windows-pc, du vil I hvert fald blive meget gladere for paint.net end GIMP hvis det er første gang du skal i gang med at rode med design. 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 13:57

Du kan faktisk få en gratis version af photoshop mens det nye er ved at blive lavet :) Men det er kun photoshop og det kræver kun at du har et Adobe ID :)

Her er linket: http://labs.adobe.com/downloads/photoshopcs6.html

Håber det er noget du kan bruge :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)