Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løbende ændre forskudsopgørelsen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærede eksperter!

Jeg har en lille teambuilding virksomhed ved siden af mit alm. lønarbejde.

Jeg er er momsregistreret, da mine kunder er firmaer og jeg forventer at komme over 50.000 kr. i år. Jeg startede i 2011 og kom ud med et mindre underskud.

Jeg ved ikke hvad jeg kommer til at tjene i løbet af året – og hvornår. Kan jeg løbende ændre min forskudsopgørelse i løbet af året (I rubrik 221).

Rubrik 221 er overskud af selvstændig virksomhed. Men jeg er startet dette år 2012 med at betale en erhvervsforsikring + en lille revisorregning  + telefon + internet mm. og det er først nu kunderne kommer. Jeg vil løbende have kunder på mellem 4.000  – 10.000 kr.pr. arrangement. eks. moms.

Skal jeg regne mit overskud ud løbende lad os sige om en måneds tid har firmaet tjent 20.000 kr. Mine udgifter til forsikring, revisor, telefon, net på ca. 8.000 kr. trækkes fra, så jeg indberetter et overskud på er 12.000 kr.?

Måneden efter har jeg igen tjent 20.000 kr og har haft udgifter for 1.000 kr = overskud på 19.000 kr. Så lægger jeg vel bare de 19.000 kr. oveni de 12.000 kr. fra sidste indberetning = 31.000 kr. i rubrik 221….????

Håber der er hjælp derude.

Mange venlige hilsner

P. Hansen

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ændre så mange gange du vil i forskud, og du kan gøre som du foreslår. Det vil give en meget uens skat over året, men det er absolut muligt, og ja, det er dit overskud du skal skatte af, og et forskud er jo bare ens bedste budget fornemmelse og vil ofte ikke passe helt for en selvstændig, med mindre man ændrer igen i slutningen af året

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, Tak for hurtigt og yderst kvalificeret svar.

Hellere en uens skattebetaling hen over året - end betale for meget (og ikke ha´ så mange penge på kontoen) eller betale for lidt (og få smæk ved årsopgørelsen).

...og B-skatten betales vel fra firmaets konto? Thi det er i firmaregi...? (Skal nok ikke medregnes som en udgift ;o).

Er med på at hvis jeg vil hæve penge til privatforbrug, laver jeg et bilag til, ja privatforbrug..

Mvh. P. Hansen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet skal du holde b-skatten i et personligt ejet selskab helt uden for firmaet. Det er din person der betaler skatten, og som du jo også er inde på, går den jo slet ikke ind i firmaets regnskab. Om du bruger selskabskontoen er det en privat udbetaling som alle andre private udtræk - over status og ikke noget der påvirker resultatet - som du også er inde på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og din tid.

Jeg tror jeg kigger på mine indtægter og udgifter (eks. moms) løbende og skriver overskuddet derfra, løbende i min forskudsopgørelse... det vil så ændre sig måned for måned, men er helt fint for mig.

Når jeg betaler b-skat hæver jeg beløbet fra min firmakonto - bogfører som privatforbrug - og betaler så b-skatten som privatperson.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)