Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MacbookPro - Fra Lion til Snow Leopard?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Håber at der er nogle mac "nørder" i blandt :o)

For nogle måneder siden købte jeg den nye Macbook Pro, som allerede havde styresystemet Lion installeret.

Problemet er dog, at jeg gerne vil have Snow Leopard istedet.. Nogen der ved hvordan dette gøres?

Jeg har søgt hele dagen på google, youtube osv, men syntes ikke at finde noget svar, som kan bruges. Alt bliver forklaret noget så indviklet, når man ikke kender så meget til det tekniske i en computer :o)

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 21:23

Hej Casper.

Er der nogen speciel grund til at du hellere vil have Snow Leopard end Lion? :-)

De bedste hilsner
Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 21:25

Ja, det er fordi Lion ikke understøtter PowerPC programmer mere. :(

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Fra  S17 Skrevet kl. 21:27

Casper Poulsen:

Ja, det er fordi Lion ikke understøtter PowerPC programmer mere. :(

Har du ikke mulighed for at finde tilsvarende programmer til Lion da? 

De bedste hilsner
Frederik

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Fra  S17 Skrevet kl. 21:28

Jeg tror desværre ikke du finder andre løsninger end at finde lignende programmer til Lion. Ikke uden at du kommer i alt for meget besvær med det tekniske. :-)

De bedste hilsner
Frederik

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 21:28

Nej, desværre ikke :)

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:37

Hej :-)

jeg kan sagtens forstå, hvis du gerne vil nedgradere.
Lion kører enormt ustabilt, i forhold til Snow Leopard.

Har efterhånden kørt OS X i mange år, og aldrig har min Mac gået i stå, programmer som hænger, eller Finder som ikke svarer , osv.. Lige indtil Lion. Hold kæft man. Og jeg kan ikke længere sætte min Mac på standby, eller lukke skærmen i, da den så ikke kan starte op igen. Mener vidst min er fra mid 2011 - så det ikke ligefrem fordi den er begyndt at blive gammel. 
Jeg har prøvet at afhjælpe det, ved at slette hele harddisken, og installere alt på ny. No dif.

NÅ! Men nok om det :-)

Det du skal gøre, er at sætte en Snow Leopard DVD i din maskine - slukke for bæstet - når den er ved at starte op, så holder du C nede, så den booter fra DVD'en. Derefter kommer der en installationsguide frem - her skal du så op i Baren vælge "Hjælpeprogrammer" eller "Utilities" .. Vælg så Disk Værktøjer / Disk Utility - gå ind under fanen "SLET" , slet skidtet, og indstaller Snow Leopard på ny :-)) 

HUSK dog at tage backup af det du skal bruge... Hele harddisken bliver jo slette....  

/Millard

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 21:48

Millard:

Hej :-)

jeg kan sagtens forstå, hvis du gerne vil nedgradere.

Har efterhånden kørt OS X i mange år, og aldrig har min Mac gået i stå, programmer som hænger, eller Finder som ikke svarer , osv.. Lige indtil Lion. Hold kæft man. Og jeg kan ikke længere sætte min Mac på standby, eller lukke skærmen i, da den så ikke kan starte op igen. Mener vidst min er fra mid 2011 - så det ikke ligefrem fordi den er begyndt at blive gammel. 
Jeg har prøvet at afhjælpe det, ved at slette hele harddisken, og installere alt på ny. No dif.

NÅ! Men nok om det :-)

Det du skal gøre, er at sætte en Snow Leopard DVD i din maskine - slukke for bæstet - når den er ved at starte op, så holder du C nede, så den booter fra DVD'en. Derefter kommer der en installationsguide frem - her skal du så op i Baren vælge "Hjælpeprogrammer" eller "Utilities" .. Vælg så Disk Værktøjer / Disk Utility - gå ind under fanen "SLET" , slet skidtet, og indstaller Snow Leopard på ny :-)) 

HUSK dog at tage backup af det du skal bruge... Hele harddisken bliver jo slette....  

/Millard

Fedt nok! Så det er faktisk 'nemt nok' :D Tak for hjælpen!

Så skal jeg bare på jagt efter en Snow Leopard dvd, haha :o)

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 04:09

Så lidt ! :-) 
Ja, det er super nemt at nedgradere. En Snow Leopard DVD koster ca. 150 kr, så det er ikke alverdens... 
Men, du skal ikke bare anskaffe dig hvilken som helst - den SKAL være universal, el. passe PRÆCIST til DIN model.
Apple har lavet det sådan, at du ikke bare kan tage en DVD fra en anden Mac, og smide den i din egen, og så regne med du kan bruge den... Det skal være til lige præcis din model..

/ Millard 

Fra 8740 Brædstrup
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:45

Millard:

Sikke da noget vrøvl! Min Mac er fra 2006 den kører Lion som en drøm. Mærker ikke forskel på den og Leoparden.

Har nu haft den installeret siden udgivelsen, og har aldrig haft problemer med programmer der hænger o.s.v. 

Du har garanteret ikke lavet en "clean install" Wink

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)