Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høflighed koster ingen penge. Det modsatte kan blive dyrt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Høflighed koster ingen penge, og det er også noget langt de fleste benytter sig af.

Men, i dag havde jeg en oplevelse, da jeg stod i køen hos en boghandler. Jeg overhørte en
kunde tilkendegive sin utilfredshed med hvordan hans bog, som åbenbart var en gave, blev pakket ind af en ung elev. For at vi alle skulle høre det, gentog han sin utilfredshed og proklamerede højlydt, at ekspedienten godt kunne spare gavebåndet, da han selv ville pakke gaven om, når han kom hjem.

En hel utilstedelig opførsel over for et ungt menneske, der er ved at lære sit arbejde.

Nå, men den utilfredse kunde viste sig at være min kones tandlæge, det vil sige snart forhenværende, da hun også overhørte dennes opførsel. Vores to børn, som netop forlader den kommunale tandpleje, vil vi gladeligt henvise til alle andre end lige ham. Altså potentielt mange tusinde kroner, som havner et andet sted.

Det er så vores stille måde at reagere på.

Høflighed koster ingen penge. Det modsatte kan blive dyrt.

Mvh. John.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt indlæg :), 

Det er altid fornuftigt at beherske sig i sådanne situationer, og hvis ekspedienten stadigvæk var ved at blive lært op var det da bestemt flabet af kunden at opføre sig på den måde.

MVH
Mark 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun være enig i at man ikke komme særlig langt ved at være uhøflig - i hvert fald ikke for det meste af tiden :-P

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Helt rigtigt jeg ville nok have gjort nøjagtig det samme hvis det var mig der overhørte dette, jeg ville nok endda køre den lidt længere ud og fortælle "min" snart forhenværende tandlæge, at det var pga hans opførsel i boghandlen, måske det ikke er for sent at opdrage lidt på ham :-)

MVH

Flemming 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Ørts:
Helt rigtigt jeg ville nok have gjort nøjagtig det samme hvis det var mig der overhørte dette, jeg ville nok endda køre den lidt længere ud og fortælle "min" snart forhenværende tandlæge, at det var pga hans opførsel i boghandlen, måske det ikke er for sent at opdrage lidt på ham :-)

Ja, Flemming. Jeg havde også lyst til at sparke mig selv over skinnebenet, fordi jeg ikke sagde noget.

Men jeg sendte vedkommende en høflig men bestemt mail da jeg kom hjem.

Mvh. John.

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Den slags kunder er bare de BEDSTE!, det er jo altid en drøm at få dem. (ironi kan forekomme).

Jeg har min egen måde at takle dem på. Forbliver pæn og høflig, og smiler bare til dem, og ofte i en pæn og høflig tone kan de få afvide at "de da hjertens gerne må overtage mit job hvis de mener sig bedre egenet" og med gave papir bliver det ofte "jamen jeg sponsorere gerne noget gavepapir og bånd til dig, du kan også låne min disk så kan du lære mig at gøre det ordenligt"..

Jeg kan kun grine hvergang sådan en kunde forlader butikken, i arrigskab.

En tidligere chef har før smidt flere kunder ud af butikken pga. de udviste sådan en adfær.

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Synes ærlig talt at du og din familie har handlet helt forrygende! Mange folk har efterhånden glemt almindelig høflighed og ellers har arrogancen bare taget over.

Mvh Hamoun

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:
Men jeg sendte vedkommende en høflig men bestemt mail da jeg kom hjem

 

Dit indlæg rammer et godt punkt...

- Ser faktisk frem til om tandlægen nu overhovedet reagerer... Det giver ihvertsåfald stof til eftertanke for nogen, at positiv kritik kunne have været mere lønsomt (for tandlægen) og mere lærigt for den stakkels ekspedient.

 

mvh.

Michael

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)