Jeg vil lige give mine tanker med, da jeg tror du måske har begået en begynderfejl.
Hvis du tænker på ordet "Priser på", så ser tallene således ud:
Der er 110 søgninger, og selvom der er 74.000 i den brede (dvs. ord hvor det indgår), så er det helt sikkert ikke nemt at ranke på underordene. LÆG MÆRKE TIL KONKURRENCEN. Highly competitive. 57% På et dansk ord er ikke sjovt. Selvom du har domænet, så er det virkelig, virkelig hård konkurrence.
Se siderne her som er konkurrrencen:
j
Selv hvis du tager underord som "Priser på computer, "Priser på mobiler" ect. - så kræver det en vanvittig god linkprofil for at have en chance.
du har købt domænet for søgevolumen, men der er ingen. ^forklaret ovenfor^
Hvis du skal lave en prissammenligningsservice ville det være akkurat så nemt at ranke "et-eller-andet-navn-for-pris-sammenligning.dk" for de enkelte fraser (priser på computer, priser på internet) Folk søger jo ikke bare på "Priser på" og selv hvis de gjorde, hvad ville besøgende til den hjemmeside så forvente?
Godt at høre du er entusiastisk, men du skal huske at indholdet trumfer domænet. Hvis dit domæne har dårligt eller mangefuldt indhold er det ligemeget om du har et emd (exact match domain) det lyder ikke helt som om du har styr på din plan, normalt er det bedre at finde ud af hvad du vil først - og så købe domænet bagefter.
For at undgå fejlen med søgevolumen kan du bruge exact i google keywords tool.
Høy: Nej, SeoMoz. Det er halvdyrt, men det er et fantastisk værktøj.
Der er 30 dages free trial, hvis man registrere sit kreditkort, man kan dog efter oprettelsen gå ind og afmelde sig, og så får man stadig de 30 dage gratis ;)