Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt til Tyskland fra Danmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

vi er helt nye på Amino, og er ved at starte egen virksomhed.

Men vores store problem er fragten af vores produkter til Tyskland

Da Post Danmark, GLS, TNT, Danske fragtmænd, osv.. er alt for dyre taget i betragtning at pakkerne ikke overstiger 2 kilo.

Hvis der er nogle der sidder med nogle gode løsninger eller alternativer ser jeg meget frem til dette, da det er en stor omkostning i forhold til virksomheden.

Mvh

Niklas R. Filipsen & Nicolaj S. Christensen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:41

Du vil givetvis få mere relevant hjælp, hvis du oplyser nærmere afhentning i Danmark og levering i Tyskland (særligt når du afskriver de store spillere, hvor nærmere adresser som sådan er underordnet). 

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 11:44

Fra Aalborg/Nordjylland til hele Tyskland

/Nicolaj Christensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer

Er selv ved at opstarte et pick&pack lagerhotel og har i den forbindelse haft kontakt til samtlige af de største distributører. Hvor de billigste priser findes, afhænger af om pakkerne skal leveres til erhverv eller private i Tyskland. Derudover om i vil have mulighed for T&T. Ja, og så pakkemængden spiller selvfølgelig også en stor rolle.

Den klart billigste pris til Tyskland har jeg fået hos DHL Global Mail. Det er på lavvægtige pakker leveret til private. Leveringen foregår via Deutsche Post og leveringstiden er 1-2 dage. Er pakkerne til erhverv kan DPD næsten være med på prisen.

Andre ting der skal tages højde for...

• Er der returpakker? Det er nemlig meget forskel på priserne her.
  • Er det nødvendigt at forsikre pakkerne?
  • Hvor nemt kan shippingmodulet integreres i jeres system? Går ud fra i har en webshop.
  • Hvor vigtig er leveringstiden?
  • Størrelse på pakkerne dvs. volumen versus vægt.

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 15:25

Hej.

Jeg vil gerne give dig et tilbud på dette. Skriv Info på PM eller mail info(snabela)proshipping.dk .

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 16:00

Hej Dorthe

Tak for den hurtige respons.

Godt med noget research inden for området.

Der er tale om leverancer til det private marked i Tyskland. Det er klart, at pakkemængden i begyndelsen vil være begrænset, men forventes at stige proportionalt med tiden.

Der vil ikke være returpakker inkluderet.

Med hensyn til forsikringen, vil dette ikke være nødvendigt, da forsendelsessummen er på et overkommeligt niveau - afhængigt af tillægget heraf naturligvis.

Selve shippingmodulet vil fungere som en fast bestandel af webshoppen og den daglige drift.

Leveringstiden er naturligvis i højsæde, men 2-3 dages leveringstid er naturligvis acceptabelt. Herudover kommer et tæt samarbejde med fragtselskabet til at være af høj vigtighed for logistikken.

Emballagen vil primært bestå af bobelplast, således de kan sendes som maxibreve.

Har du fortsat kontakt med DHL og vil en telefonisk samtale kunne danne ramme for et mere fordelagtigt tilbud?

Mvh.

/Nicolaj Christensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 16:46

Hej Nicolaj

Ja jeg har stadig kontakt med DHL - det er kun deres afdeling "Global Mail" som kan håndtere pakker til private. Som nævnt er jeg ved at opstarte et lagerhotel som, efter planen, er klar til håndtering af forsendelser først i maj. Indtil videre har DHL kun givet et estimat på priser, men de har forsikret at de reelle priser vil ligge lavere end estimatet. De vender tilbage efter påske.

Det skal lige nævnes at vores pakkemængde kommer til at ligge på 30.000+ pakker årligt så priserne er naturligvis ret gode. Ved sammenligning med "de andre store" er DHL's priser dog markant lavere på de små forsendelser.

Jeg har endnu ikke set eksempel på DHL's shipping modul. Vores system er pt sat op med UPS og på den baggrund mener DHL det er en simpel sag at integrere med deres system.

Må jeg spørge hvad i skal sende? Jeg har nemlig også undersøgt emballage-muligheder ret nøje og umiddelbart tænker jeg at det er ret tidskrævende at pakke ind i bobbleplast...medmindre det er bobblekuverter.

Jeg vil selvfølgelig gerne give et tilbud på pich&pack gennem os, men det kan tidligst blive først i juni, når vi (forhåbentlig) har fået elimineret de værste opstartsvanskeligheder:-)

Tilmeldt 29. Mar 12
Skrevet kl. 16:58

Hej Dorthe

Det lyder spændende med opstarten og yderst relevant for vores problemstilling.

Ud fra din beskrivelse lyder DHL meget samarbejdsvillige, men vi vil naturligvis også gerne støtte dit projekt, hvis du kan aflægge et fornuftigt tilbud.

Jeg foreslår du lige sender et svar til min mail, nicolaj1353@hotmail.com med en beskrivelse af det praktiske med hensyn til jeres pick&pack.

Der er naturligvis tale om bobblekuverter.

Vores produktlancering samt webshop er fortsat under udarbejdelse og vil forventes at være klar til offentliggørelse ultimo juni, hvorfor jeres opstartsvanskelligheder ikke forventes at medføre en afskrivning af jer som leverance.

Vi ser frem til at høre fra dig.

/Nicolaj Christensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 13:36

Info er sendt på mail:-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)