Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af dyrlægepraksis

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Er jeg så heldig at der sidder en med lidt viden inden for opstart af dyrlægepraksis ( lægepraksis ).? 

Jeg har svært ved at finde frem til om der er visse godkendelser inden man kan springe ud i det.? Ved at det er lidt det samme som opstart af lægepraksis, og her er der visse godkendelser inden opstart. ( område, dit uddannelsesniveau osv. ).

Jeg kan ikke helt finde noget relevant viden på nettet, og heller ikke på DDD ( Den Danske Dyrlæge Forening ). Autorisation, uddannelse osv. er på plads, men mangler bare næste step. Lokaler og indkøb af de ting der skal bruges er intet problem, men er blot sikker på man skal godkendes af en art inden man "får lov". Nogen som kan hjælpe.? :-) 

God Påske.

Mvh. M

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 11:29

Jeg sidder her med en gæv jyde som er i fuld gang med dyrlægesudiet, og allerede er blevet momsregistreret.  Der skulle vist ikke være noget besvær i det så længe du har din autorisation, men god kotume er at hilse på naboklinikkerne (det er nok lidt egnsbestemt:)

Har du ikke prøvet at ringe til din forening?

Hvad læger, fysioterapeuter og lignende angår mener jeg kun at det handler om ydrenumre. Så vidt jeg ved må en læge gerne starte op privat uden for systemet, og det samme gælder vel også dyrlæger!

Vh Rasmus

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:37

Hej Rasmus,

Mange tak for svar. Sagen er den at jeg søger info for en anden, men hun kan selvfølgelig også rådgive sig hos sin forening. 

Men selvfølgelig god ide at se nabolaget igennem inden, men har blot været i tvivl om hun kom i "uføre" ved at starte op i en branche som denne. 

Siden man ikke kan søge noget info om det, er der vel ikke noget om det? Hun vil også starte i det små med den kundekreds hun faktisk allerede har, så hun bliver i første omgang ikke en direkte konkurrent :-) Kan dog komme senere, hehe.

Mvh. M

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)